برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند

چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 17:30

مهدی خادم ثامنی: مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در ایران، دوره‌های آموزشی با محوریت مدیریت پسماند برگزار خواهد کرد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در ایران، از برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت مدیریت پسماند خبر داد.

مهدی خادم ثامنی گفت: مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در ایران، در راستای آموزش تخصصی موضوعات مشمول این کنوانسیون‌ها، تاکنون دوره های مختلف تخصصی ملی و بین المللی را برگزار کرده که از آن جمله می توان به وبینارهای بین المللی "مدیریت پسماند پزشکی در هند" و "حذف آلاینده های آلی پایدار کشور مالدیو از طریق مدیریت صحیح مواد شیمیایی" و وبینارهای ملی "تکنولوژی حذف بو از سیستم‌های تصفیه پساب" و "استفاده از تکنولوژی نانوحباب در تصفیه پساب‌های شهری و صنعتی" که با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری برگزار شد، اشاره کرد.
وی افزود: در همین راستا، این مرکز در نظر دارد مجموعه دوره‌های آموزشی با محوریت مدیریت پسماند را برای کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری ها و دهیاری ها و سایر کارشناسان و فعالان در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی به صورت رایگان برگزار نماید.

خادم ثامنی همچنین یادآور شد: گواهی حضور در هر دوره آموزشی به صورت مجزا از طرف مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در ایران صادر خواهد شد. ضمناٌ در صورت شرکت افراد در حداقل ۱۰ دوره، علاوه بر گواهی هر دوره، گواهی دوره جامع مدیریت پسماند به دو زبان فارسی و انگلیسی نیز برای آنان صادر خواهد شد. 

گفتنی است دوره‌های این مجموعه از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ الی ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ و در ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.
علاقمندان می توانند برای ثبت نام در این دوره ها به آدرس اینترنتی https://bcrciran.ir/fa/2023/01/09/winterschoolfa مراجعه کنند.

همچنین برای شرکت در دوره های مذکور در ساعت اعلام شده می توان به آدرس اینترنتی https://vc.sharif.edu/ch/bcrc-scrc-iran  مراجعه کرد و به عنوان مهمان وارد سامانه شد.
این دوره ها در بستر اسکای روم برگزار خواهند شد.