مجوزی برای انتقال و دفع پسماندهای نفتی در هرمزگان صادر نشده است

پنجشنبه 25 اسفند 1401 ساعت 09:41

 مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: هیچ مجوزی برای انتقال و دفع پسماندهای نفتی ویژه سایر استان‌ها در هرمزگان صادر نشده است.

به گزارش پسماند ایران، حبیب مسیحی تازیانی بیان داشت: هیچ مجوزی برای انتقال و دفع پسماندهای نفتی ویژه سایر استان‌ها در هرمزگان صادر نشده و سیاست و رویکرد محیط زیست بر اساس موازین قانونی در این زمینه کاملاً روشن است.

مسیحی تازیانی اظهار کرد: درخواست انتقال حدود ۲۵۰ تُن پسماند نفتی یک شرکت پالایشگاهی در تهران به هرمزگان و دفن آن در سایت پسماند ویژه بندرعباس حدود ۶ ماه پیش ثبت شده بود اما به دلایل کارشناسی رد شد.

به گفته وی، این پسماند نفتی مورد اشاره در دسته پسماندهای ویژه است که این گروه از پسماندها به دلیل بالا بودن حداقل یکی از موارد خطرناک از قبیل سمی بودن، امکان بیماری‌زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و موارد مشابه آن، به مراقبت ویژه نیاز دارند.

مسیحی تازیانی در دلایل رد این درخواست نیز اظهار داشت: سایت پسماند ویژه در گچین بندرعباس برای این کار مناسب نبود و انتقال چنین حجمی از پسماند خطرناک در جاده های استان مناسب نبود و لذا این درخواست رد شد.

وی تأکید کرد: محیط زیست هرمزگان نه تنها با انتقال این محموله پسماند ویژه موافقت نکرده است بلکه پیش از این نیز هیچ مجوزی برای انتقال پسماند ویژه و خطرناک از سایر استان‌ها به هرمزگان صادر نکرده است.