روزانه ۶۵۰ تُن زباله در ارومیه جمع آوری می‌شود

جمعه 08 اردیبهشت 1402 ساعت 12:32
روزانه ۶۵۰ تُن زباله در ارومیه جمع آوری می‌شود

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه ۶۵۰ تُن زباله از خیابان‌ها و محله‌های مختلف این شهر و مناطق تابعه جمع آوری و به سایت‌های دفع زباله شهرداری منتقل می‌شود. 

به گزارش پسماند ایران ، هادی بصاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم جداسازی زباله در مبدا اظهار کرد: این کار موجب می‌شود کار بازیافت زباله با سهولت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به کارکرد مکانیکی تجهیزات شهرداری ارومیه افزود: ۴۴ دستگاه خاور به صورت مکانیکی و ۱۴۰ دستگاه کامیون و نیسان وانت به صورت سنتی زباله شهر را به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌کنند.
بصاری یادآور شد: این زباله‌های جمع آوری شده به ایستگاه‌های میانی شماره یک و ۲ منتقل می‌شوند که ایستگاه میانی شماره یک واقع در بلوار ساوالان ۲۰ درصد از زباله‌های تولیدی و ایستگاه میانی شماره ۲ واقع در جاده سِرو نیز ۸۰ درصد زباله جمع آوری شده شهر را می‌پذیرد.
وی اضافه کرد: با تلاش همکارانم در این حوزه و در مجموع کاری روزانه، زباله‌های خانگی به مقصد نهایی یعنی سایت نازلو جهت دفن منتقل می‌شود.

به گفته وی، حدود ۲۲.۵ درصد از این زباله‌ها پسماند خشک و ۷۷.۵ درصد نیز پسماندهای تر هستند.

بصاری با اشاره به اینکه تمام زباله‌های این منطقه تولیدی است، گفت: میزان پسماند تولیدی شهرستان ارومیه (شامل شهرهای ارومیه، سرو، قوشچی، سیلوانا، نوشین شهر و ۶۰۰ روستای تابع) حدود ۸۰۰ تُن زباله در روز است که این میزان زباله به صورت روزانه و مستمر توسط ماشین آلات سازمان در سایت نازلو به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: ۹۰۰ معبر اصلی و ۲۳ هزار خیابان‌ شهر ارومیه نیز هر روز با استفاده از ۹۰۰ پاکبان رفت و روب می‌شود.

منبع خبر : هاناخبر