باتری نانویی از مواد بازیافتی در باتری‌های مستعمل تولید می‌شود

چهارشنبه 05 مهر 1402 ساعت 11:49
باتری نانویی از مواد بازیافتی در باتری‌های مستعمل تولید می‌شود

شرکت های فناور در آمریکا تلاش دارند باتری‌های حاوی گرافن را با استفاده از مواد بازیافت شده در باتری‌های مستعمل تولید کنند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از گروه علم و آموزش ایرنا از تارنمای catalystsbasf، شرکت های آمریکایی نانوتک انرژی (Nanotech Energy) و بی‌ای‌اس‌اف (BASF) برای تولید باتری‌های لیتیوم یون در این کشور با یکدیگر همکاری می کنند. قرار است باتری‌های حاوی گرافن با استفاده از مواد بازیافت شده از باتری‌های مستعمل تولید شود.

شرکت بی‌ای‌اس‌اف تولیدکننده جهانی باتری بوده و نانوتک انرژی توسعه‌دهنده محصولات ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر گرافن است. این دو شرکت موافقت کردند که به طور قابل توجهی ردپای دی اکسید کربن ( CO۲ ) باتری‌های لیتیوم یون نانوتک انرژی را برای بازار آمریکا کاهش دهند.

این توافقنامه با هدف تکمیل زنجیره تولید باتری‌های لیتیوم یون امضا شد، شرکت بی‌ای‌اس‌اف تولید مواد فعال کاتدی را از فلزات بازیافت شده را به عهده دارد و از آن در سلول‌های باتری لیتیوم یون تولید شده توسط نانوتک انرژی استفاده می کند. استفاده مجدد از فلزات بازیافت شده در تولید باتری‌های لیتیوم یون جدید می‌تواند تأثیر CO۲ باتری‌ها را در حدود ۲۵ درصد در مقایسه با استفاده از فلزات اولیه از معادن کاهش دهد.

هر دو شرکت علاوه بر این با شرکت فناوری باتری (ABTC)، یکی از شرکت‌های بازیافت باتری لیتیوم یون در نوادا و تادا پیشرفته مواد (TODA) با ده‌ها سال تجربه در ساخت PCAM (پیشرو در ارائه مواد فعال کاتد) همکاری می کنند.

در این برنامه همکاری، باتری‌های مستعمل در چیکو، کالیفرنیا و همچنین از تأسیسات تجاری ABTC بازیافت می‌شود. فلزات درجه باتری توسط شرکت فناوری باتری آمریکا مانند نیکل، کبالت، منگنز و لیتیوم بازیابی می‌شود، متعاقباً توسط یکی از شرکت‌های بازیافت باتری لیتیوم یون در نوادا و تادا پیشرفته مواد TODA و شرکت بی‌ای‌اس‌اف برای تولید پیش‌سازهای جدید و مواد فعال کاتد استفاده می‌شود. نانوتک انرژی دوباره از این مواد در تولید سلول باتری خود استفاده می‌کند. به‌طور کلی، یک اقتصاد چرخه‌ای در آمریکای شمالی در حوزه باتری شکل می‌گیرد.

دانیل شونفلدر معاون ارشد باتری و بازیافت در شرکت بی‌ای‌اس‌اف درمورد این برنامه همکاری گفت: «همکاری ما با شرکت های نانوتک انرژی، فناوری باتری و بازیافت باتری لیتیوم یون یک گام مهم برای تجارت جهانی بازیافت باتری است. اکنون، ما اولین سیستم چرخه تولید را در آمریکای شمالی ایجاد می‌کنیم. این امر شرکت بی‌ای‌اس‌اف و نانوتک انرژی را قادر می‌کند باتری‌های لیتیوم یون را با محتوای بازیافت محلی تولید کنند.