مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تیریز: شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز تدوین می‌شود

یکشنبه 14 آبان 1402 ساعت 15:19
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تیریز: شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز تدوین می‌شود

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده و به خصوص زباله‌های عفونی و دارویی، اظهار کرد: پسماندهای درمانی و دارویی زباله نیست و بر همین اساس شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز در حال تدوین است.

حبیبه هراتی در کمیته بررسی شیوه‌های نوین مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عنوان کرد: نیازمند تدوین شیوه‌نامه اجرایی جهت امحاء و مدیریت پسماند در حوزه دارویی و شیمیایی هستیم.

وی بر لزوم همراهی و هماهنگی بین بخشی سازمان‌های ذی‌ربط حوزه بهداشت و درمان در خصوص جمع‌آوری اصولی پسماندهای دارویی و شیمیایی تاکید کرد و افزود: باید در نظر داشته باشیم که دارو، زباله نیست و ضرورت دارد چرخه اقتصادی در خصوص پسماندهای دارویی ایجاد شود.

وی فرهنگسازی و آموزش ویژه برای قشر جامعه پزشکی و درمانی را از مهم‌ترین مولفه‌های اساسی مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اجرای طرح امحای پسماندهای دارویی و بیمارستان با همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط و اجرای "پویش دارو زباله نیست" از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع : خبرگزاری مهر