١٨درصد پسماند‌های شهر قزوین قابل بازیافت است

دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 13:46
١٨درصد پسماند‌های شهر قزوین قابل بازیافت است

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ١٨درصد پسماند‌های شهر قزوین قابل بازیافت هستند که فقط یک درصد از آن‌ها بازیافت می‌شود.

امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ١٨درصد پسماند‌های شهر قزوین قابل بازیافت هستند که در حال حاضر تنها یک درصد از آن بازیافت می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال آینده میزان تفکیک پسماند‌های خانگی از مبدا به ٣ برابر مقدار کنونی خواهد رسید.

 امینی راه اندازی سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک خانگی و سامانه خرید را از جمله تلاش‌های سازمان مدیریت پسماند برای افزایش میزان تفکیک پسماند‌های خانگی شهر قزوین برشمرد.

به گفته وی، روزانه حدود ٣٠٠ تن زباله جمع آوری و ١٠میلیون متر مربع از معابر سطح شهر رفت و روب می‌شود.

امینی با بیان اینکه یکی از معضلات شهر قزوین موضوع زباله گردی است از تلاش ارگان‌های مختلف برای ساماندهی شاغلین این حوزه و نیز حذف کودکان کار خبر داد.

وی گفت: هزینه سالانه این سازمان حدود ٢٧٠ میلیارد تومان است و بهای خدمات پسماندی که شهروندان پرداخت می‌کنند، کمتر از ٢٠ درصد این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و ٨٠ درصد آن به عنوان یارانه توسط شهرداری قزوین پرداخت می‌شود.

سازمان مدیریت پسماند با حدود هزار نفر پرسنل، پنج هزار مخزن مکانیزه تعبیه شده در سطح شهر و ۴٠ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی درحال خدمات رسانی به شهروندان است.