وزیر کشور: شهرداری‌های متخلف در حوزه پسماند، به دستگاه قضایی معرفی می شوند

سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 22:31
وزیر کشور: شهرداری‌های متخلف در حوزه پسماند، به دستگاه قضایی معرفی می شوند

وزیر کشور گفت: در زمینه پسماند، باید به شکل مکانیزه و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی اقدامات لازم را انجام داد و از این ظرفیت بهره اقتصادی هم برد؛ علاوه بر این موضوع تفکیک از مبدا توسط شهرداری ها باید انجام شود و اگر مدیریت شهری به وظایف خود در این زمینه عمل نکند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

پسماند ایران : به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین زهرا، احمد وحیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا که با حضور استاندار قزوین، نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خدمت گذاری به مردم وظیفه دولت و دولتمردان است و فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است و این خدمت گذاری باید از سر تواضع و فروتنی صورت گیرد و مردم باید اخلاق خوب مدیران و احساس دلسوزی دستگاه ها را درک کنند.

وی افزود: بسیاری از مسائل در بدو امر و با برخورد خوب دولتمردان نسبت به مردم برطرف می شود و اگر مردم احساس کنند در مراجعه به یک اداره با دلسوزی با آنها رفتار می شود به طور قطع حس اعتماد و اطمینان بیشتری به آنها دست خواهد داد.

وزیر کشور ادامه داد: شناسایی ظرفیت ها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید نسبت به آن برنامه ریزی و مدیریت کرد چراکه در کشور ظرفیت هایی وجود دارد که در لایه های پنهانی قرار دارد و اگر شناسایی نشود به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وحیدی اضافه کرد: سرمایه انسانی یکی از بزرگترین سرمایه های هر مملکت به ویژه در ایران است که شاید در بدو امر قابل مشاهده نباشد ولی با تحقیق و بررسی کامل شناسایی خواهند شد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی شناخت ظرفیت های انسانی بوده است که‌ این‌ ویژگی باید ادامه دار باشد و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود قطعا کشور از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد و اگر استفاده نشود منجر به دلسردی می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه شناسایی و فعال کردن ظرفیت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: اینکه در شهرستان بوئین زهرا بیکار وجود ندارد خیلی خوب است ولی نباید در این مرحله متوقف شد و باید به دنبال بهره برداری بهتر از نیروی کار رفت.

وزیر کشور اذعان کرد: راهبردی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، مهار تورم رشد تولید نام دارد و باید در تمامی شهرستان ها از جمله شهرستان بوئین زهرا برنامه ریزی مدونی برای تحقق این راهبرد انجام داد تا بدین وسیله مردم از آسایش و رفاه بیشتری برخوردار شوند.

وحیدی ادامه داد: تنش آبی یکی از چالش های اساسی کشور و دنیا به حساب می آید و استان قزوین هم در این زمینه با مسائل مختلفی روبه رو است و نمی توان از آن به راحتی عبور کرد، بر همین اساس باید با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت هرچه بهتر مصرف آب، مشکلات را برطرف کرد.

وی در پایان گفت: در زمینه پسماند، باید به شکل مکانیزه و با رعایت ضوابط زیست محیطی اقدامات لازم را انجام داد و از این ظرفیت بهره اقتصادی هم برد، علاوه بر این موضوع تفکیک از مبدا توسط شهرداری ها باید انجام شود و اگر مدیریت شهری به وظایف خود در این زمینه عمل نکند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.