ترویج بازیافت در آمستردام با دوچرخه‌های باری

شنبه 20 آبان 1402 ساعت 12:02
ترویج بازیافت در آمستردام با دوچرخه‌های باری

مدیران آمستردام برای تشویق شهروندان به شرکت در امور بازیافت، طرح دوچرخه‌های باری اجاره‌ای را به راه انداخته‌اند که با استفاده از آن، ساکنان می‌توانند زباله‌های خود را در حجم بالا به نقاط بازیافت منتقل کنند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری ایمنا، شهر آمستردام به ساکنان خود اطلاع داده است که می‌توانند دوچرخه‌های باری الکتریکی را به صورت رایگان قرض بگیرند و از آن برای انتقال زباله‌های عمده خود به یکی از مناطق جمع‌آوری بازیافت مشخص شده در شهرداری استفاده کنند.

اهداف مختلفی در پس این تصمیم وجود دارد که شامل ترویج استفاده از حالت‌های جابه‌جایی پایدار، مانند دوچرخه‌های الکترونیکی باری، ارائه فرصت به ساکنان برای مشارکت بیشتر در مدیریت زباله‌های فضاهای عمومی محله و همچنین راحتی حمل زباله برای افرادی است که صاحب خودرو یا گواهینامه رانندگی نیستید.

دوچرخه برای ترویج بازیافت
دوچرخه‌ها نقش بسیار مهمی در چشم‌انداز جابه‌جایی آمستردام دارند، بنابراین منطقی است که بسیاری از ساکنان علاقه نشان دهند که حذف زباله‌های عمده از طریق دوچرخه نیز انجام شود و تعهد پایداری شهر را تقویت کنند.

روش کار خدمات به این صورت است که ساکنان برای رزرو دوچرخه باری برای روز، ساعت و مکان معین به صورت آنلاین در وبگاه شهرداری ثبت‌نام می‌کنند و پس از آن، یک ایمیل تأیید برای دریافت دوچرخه از شهرداری دریافت خواهند کرد.

دوچرخه‌های باری علاوه بر ضایعات برای حمل زباله‌های شیمیایی، ضایعات باغبانی و حتی روغن‌های سرخ‌کردنی باقی‌مانده رستوران‌ها نیز مناسب هستند.