«پویش نذر کتب تحصیلی» ؛ اهدای کتاب به دانش آموزان مناطق محروم مشهد

شنبه 27 آبان 1402 ساعت 10:33
«پویش نذر کتب تحصیلی» ؛ اهدای کتاب به دانش آموزان مناطق محروم مشهد

تفاهم نامه مشترک «پویش نذر کتب تحصیلی» با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد و سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد امضا شد.

به گزارش پسماند ایران، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به به تقارن هفته کتاب و کتابخوانی، استفاده مجدد از کتب تحصیلی و اهدای آن به دانش آموزان نیازمند و محروم به ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، یکی از استراتژی‌های مدیریت پسماند را استفاده مجدد دانست و افزود: این حرکت باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.
 
مسعود رضوی اظهار کرد: این کار نه تنها یک اقدام خداپسندانه است بلکه در انرژی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و سوخت، صرفه جویی می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این پویش، این بستر برای شهروندان فراهم می‌شود تا کتب درسی سال قبل و سال‌های قبل به مراکز و ایستگاه‌های مجاز و زیرنظر سازمان مدیریت پسماند اهدا شود و از آنجا در اختیار بسیج ادارات شهرداری قرار گیرد تا به دانش آموزان نیازمند اهدا شود.
 
سرهنگ گرایلی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد هم در این باره گفت: سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب تولید و چاپ می‌شود که نزدیک به ۱۰۰ میلیون جلد مربوط به دانش آموزان و ۵۰ میلیون جلد مربوط به دانشجویان است و در این پویش کمک قابل توجهی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر می‌شود.

منبع : خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی