آموزش مدیریت پسماند به بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز

پنجشنبه 24 اسفند 1402 ساعت 08:09
آموزش مدیریت پسماند به بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان‌از آموزش مدیریت پسماند به بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز شهر کرمان، خبر داد.

پسماند ایران،  سمیه فارسی‌زاده گفت: از آنجاکه تفکیک پسماند و بازیافت، یکی از چند مسیر مهم حفظ محیط زیست است، سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان برای اهداف زیست‌محیطی خود، اقدام به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین از آنجاکه آموزش مدیریت پسماند از نکات با اهمیتی است که در نگهداشت یک شهر تمیز نقش مهمی دارد و دوره کودکی هم زمان مناسبی برای آشنایی با عادت‌های سالمی مانند بازیافت است، آموزش کودکان از سنین پایین برای تفکیک زباله‌ها از مبدأ و مدیریت پسماند از ضرورت‌هایی است که می‌تواند شهری سالم‌تر برای شهروندان ایجاد کند و برای کودکان و نسل آینده، مفید واقع شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان بیان داشت: به همین دلیل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اقدام به آموزش دانش‌آموزان دبستان (دوره اول) در قالب ویژه‌برنامه‌ای به‌همراه تئاتر عروسکی تحت عنوان «دایی‌دانا به مدرسه می‌رود» با هدف گسترش و نهادینه‌کردن فرهنگ بازیافت در سطح شهر کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی از ابتدای بهمن‌ماه آغاز‌و تا روز‌های پایان اسفند‌ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تیم آموزشی این سازمان به ۲۸ مدرسه رفته و به بیش از ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان درخصوص مدیریت پسماند آموزش دادند. 

فارسی‌زاده بیان کرد: همچنین با اجرای همزمان طرح «همیار بازیافت» از بین دانش‌آموزان آموزش‌دیده، ۵۰۰ نفر به‌عنوان «همیار بازیافت» انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه وظایف «همیار بازیافت» و نحوه همکاری آن ها با سازمان، به دانش‌آموزان منتخب آموزش داده شد، توضیح داد: آموزش دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد و بعد از ایام تعطیلات نوروز با رویکرد جدید آغاز می‌شود.