در روزهای پایانی سال ۲ برابر زباله تولید می شود

یکشنبه 27 اسفند 1402 ساعت 09:44
در روزهای پایانی سال ۲ برابر زباله تولید می شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: براساس بررسی‌هایی که در سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال انجام شده است حجم زباله تولیدی شهروندان رشتی تقریبا به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

پسماند ایران : علی مقصودیدر گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حجم زباله تولیدی در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: طبق گزارش میانگین ۱۱ ماهه،‌ هر روز ۵۳۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود، پیش بینی ما بر اساس بررسی سال‌های گذشته طی امروز تا پایان سال، تولید زباله شهر تقریبا دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان مدیریت پسماند در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است، افزود: تمام سازوکارها از جمله افزایش نیرو و افزایش ساعت کاری در این خصوص اتخاذ شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از شهروندان خواست زباله‌های تولیدی را حتما در ساعت ۹ شب بیرون درب منزل یا در جایگاه‌های مخصوص قرار دهند،گفت: مکانیزم جمع‌آوری زباله این سازمان در ساعت ۹ شب است و ماشین‌آلات در این ساعت شروع به کار می‌کنند.

مقصودی با بیان اینکه این مکانیزم با توجه به ترافیک شهر، شرایط، محل دفن زباله و ترافیک در محل دفن زباله اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: قرار دادن زباله در ساعت اعلام شده به سازمان پسماند در ارائه خدمات و جلوگیری از آلودگی در ظاهر شهر کمک می‌کند و از همه مهمتر دیگر در روز شاهد وجود زباله در سطح شهر نخواهیم بود.

وی ۸۷۰ نفر نیروی انسانی را به صورت مستقیم در انجام امور رفت و روب، راننده، پاکبان و تیم‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، برشمرد و گفت: علاوه بر آن ۱۳۰ دستگاه خودرو جمع‌آوری و حمل و نقل زباله و رفت و روب شهر را برعهده دارند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت درباره نحوه جمع‌آوری پسماندهای خشک، خاطرنشان کرد: شهروندان با مراجعه به پرتال این سازمان می‌توانند از نحوه جمع‌آوری پسماند خشک در مناطق مختلف شهر مطلع شوند، در هر منطقه با خودرو و آهنگ مشخص پسماندهای خشک را جمع‌آوری می‌کنند.

مقصودی با بیان اینکه انتظار ما از شهروندان تفکیک زباله است و شهروندان می‌توانند مواد ارزشمند ضایعات خود را بفروشند، تاکید کرد: هدف، اجرای صحیح تفکیک زباله از مبدا است تا حجم تولید زباله کاسته شود، این مهم مزیت جدی برای حفظ محیط زیست محسوب می‌شود و جلوی نابودی مواد ارزشمند را می‌گیرد.