ساماندهی ۴۳۰ قلاده سگ بلاصاحب در سامانکده شهرداری رشت

سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 13:28
ساماندهی ۴۳۰ قلاده سگ بلاصاحب در سامانکده شهرداری رشت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به ساماندهی ۴۳۰ سگ‌ بلاصاحب در سامانکده شهرداری، گفت: واکسیناسیون ۴۰۰ قلاده سگ تا بهمن ماه انجام شده است.

پسماند ایران : علی مقصودی امروز، ۲۹ اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری رشت در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: سگ‌های بلاصاحب در شهر رشت زنده‌گیری و به سامانکده شهرداری رشت منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ سگ بلاصاحب در سامانکده شهرداری رشت وجود دارد، افزود: تا پایان بهمن ماه امسال عقیم‌سازی ۲۶۸ قلاده سگ و واکسیناسیون ۴۰۰ قلاده در سامانکده انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت درباره آخرین وضعیت سامانکده سگ‌های بلاصاحب شهرداری، گفت: این سامانکده با مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر مربع می‌باشد که کار بتن ریزی، زیرسازی و محل نگهداری سگ‌ها در آن بهسازی شده و فضاسازی و ساخت سرویس بهداشتی، حمام و اتاقک نگهبانی نیز انجام شده است.

مقصودی تصریح کرد: با توجه به وظایف قانونی سازمان از جمله بند ١۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بر اساس تماس شهروندان با سامانه ١٣٧ شهرداری رشت، سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر به وسیله پیمانکاران مربوطه به نحو صحیح زنده‌گیری، جمع آوری و به سامانکده شهرداری رشت منتقل می‌شوند.

وی از شهروندان به ویژه حامیان حیوانات خواست که از غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب اجتناب کنند و در صورت مواجهه با آن‌ها با سامانه ١٣٧ شهرداری رشت تماس بگیرند تا نسبت به ساماندهی آنان اقدام شود.