زباله مهم‌ترین معضل بخش مرکزی نوشهر در ایام تعطیلات

سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 13:42
نشست دهیاران بخش مرکزی نوشهر با حضور بخشدار و مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان با هدف بررسی مشکلات روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری نوشهر برگزار شد.

 

بخشدار مرکزی نوشهر در این نشست با بیان اینکه زباله مهم‌ترین مشکل بخش مرکزی نوشهر است، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات و افزایش مسافر مشکلات ناشی از زباله در بخش مرکزی نوشهر افزایش می‌یابد 

به گزارش تابناک مصدق آزادیان در این نشست اظهارکرد: بر اساس آخرین آمار از 6‌هزار هکتار زمین کشاورزی در بخش مرکزی نوشهر تنها یک‌هزار و 800 هکتار باقی مانده است که وضعیت خوبی نیست و ما انتظار داریم تا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با همکاری و همدلی در مجموعه خود این ثروتهای خدادادی را به نسل آینده بسپارند.
بخشدار مرکزی نوشهر با انتقاد از فرآیند ساخت و سازهای غیر مجاز در این بخش گفت: در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز با وجود تاکیدات فراوانی که صورت گرفت اما متأسفانه این روند همچنان ادامه دارد و بنگاه‌های معاملاتی جای خود را به بنگاه‌های تولیدی داده‌ اند و ضرورت دارد تا دهیاران گزارشات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز را نوشته و یک رونوشت برای دادستان، فرماندهی انتظامی و مدیران ذیربط ارسال کنند تا به صورت قانونی با متخلفان برخورد شود.
بخشدار مرکزی نوشهر با بیان اینکه زباله مهم‌ترین مشکل بخش مرکزی نوشهر است، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات و پیک مسافر که مشکلات ناشی از زباله در بخش مرکزی نوشهر افزایش می‌یابد، نیاز به همت مضاعف دهیاران در مدیریت و جمع‌آوری زباله است.
وی همچنین با اشاره به برنامه مطالعاتی در روستاها به منظور جمع‌آوری اطلاعات، اظهارکرد: با تدوین شناسنامه روستا که دربرگیرنده اطلاعات مورد نیاز در مواقع ضرروی می‌باشد نقاط ضعف و قوت روستاها شناسایی می شود، بنابراین در راستای وظیفه‌مندی دستگاه‌های اداری و دهیاران باید شناسنامه روستایی آماده باشد.
آزادیان با اشاره به اجرای طرح دریا که از خردادماه آغاز می شود، تصریح کرد: این طرح برای ساماندهی روستاهای حاشیه سواحل دریا کلید می‌خورد بنابراین دهیاران باید برای ایفای نقش خود مجوزهای لازم را کسب کنند.
وی با تاکید بر سپری‌شدن مراحل قانونی توسط دستگاه‌های خدمات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسان برای ارائه خدمت به روستاییان اظهار کرد: برای نصب کنتور آب، برق، گاز و ... بر اساس تاکیدات دادستان و مراجع قضایی شهرستان نوشهر ارائه خدمات تنها در قبال جواز و پایان کار ساختمان‌ها امکان پذیر است.
این مسئول با اشاره به ارائه خدمات برای ساختمانهای فاقد کاربری خاطر نشان کرد: برای منازل مسکونی بالای 10 سال در صورت نداشتن استحکام بنا طرح به کمیسون نمی رود و پرونده تشکیل نمی شود لذا برای برون رفت از این مشکل منحصرا درخواست ارائه طرح برای کاربری مسکونی و داخل بافت داریم.
وی با اعلام اینکه نباید مردم و دستگاه‌های اداری را به چالش کشید تاکید کرد: متقاضی اجازه ورود به حوزه بخشداری را ندارد و دهیاران هم نباید ساختمانهای فاقد کاربری را برای أخذ خدمات به دستگاه‌های اداری معرفی کنند و به این موضوع توجه داشته باشند که مسئول ساختمان‌های خارج از بافت در خارج از شهر با بخشداری است و بر اساس چارچوب خاص خود می‌تواند عمل کند