اصول فنی دفن زباله در جایگاه های پسماند شهر ایلام رعایت نمی شود

چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 14:50
ایلام- مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: اصول فنی و مهندسی دفن زباله در جایگاه های پسماند شهر ایلام رعایت نمی شود. ˈ

 

غلامحسین ایرنا اظهار کرد: برای رفع این مشکل تلاش شده که بتوان جایگاه هایی مطابق استانداردهای محیط زیست به منظور حفظ سلامت جامعه و شهروندان راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: در استان ایلام روزانه 450 تن زباله تولید می شود که این میزان نسبت به سرانه کشوری در حد بالایی است. مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلامادامه داد: سرانه تولید زباله در کشور 600 گرم است در حالی که این میزان در ایلام با 800 گرم بالاتر از میانگین کشوری است.
کاظمی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است و کلیه دستگاه ها، شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی ملزم به همکاری با این سازمان هستند.
وی یادآور شد: تمامی بیمارستان ها به سامانه بی خطر ساز زباله در استان مجهز شده اند که به وسیله آن زباله های عفونی به زباله های عادی تبدیل می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان کرد: به کلیه مطب هایی که زباله هایشان را به صورت مختلط جمع آوری می کنند، هشدار داده شده که زباله بیمارستانی را از زباله های غیر بیمارستانی تفکیک کنند.
کاظمی همچنین از شهروندان و دستگاه های دولتی و خصوصی خواست که با دفن اصولی زباله های تولیدی خود در حفظ سلامت جامعه کوشا باشند.