بیش از ۱۴۰ تن کالای فاسد و غیرقابل مصرف در بندرعباس معدوم شد

شنبه 06 تیر 1394 ساعت 13:32
 بیش از ۱۴۰ تن کالای فاسد و غیرقابل مصرف در بندرعباس معدوم شد
الزام شهرداری به رعایت استانداردهای زیست محیطی درمراکز دپوی زباله

سرپرست محیط زیست بهارستان از الزام شهرداری به رعایت استانداردهای زیست محیطی درمراکز دپوی موقت زباله خبر داد. رضا شایسته با اشاره به بازدید هفته گذشته اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان از مراکز دپو موقت زباله شهرداریهای نسیم شهر، گلستان و صالحیه و همچنین مراکز تجمع نخاله های ساختمانی افزود: عدم رعایت حداقل استانداردها و الزامات زیست محیطی در این مراکز تبعات جبران ناپذیری را به محیط زیست منطقه وارد کرده است .
به گفته وی، عدم فنس کشی مناسب، عدم وجود سیستم تصفیه فاضلاب شیرابه زباله ، عدم وجود فضای سبز ، قرارگیری مراکز دپو درحریم رودخانه و همچنین نزدیکی به منازل مسکونی و بعضا عدم انتقال روزانه پسماندها به مرکز دفن زباله، رود شور رباط کریم و آمیخته شدن پسماندهای پزشکی با این پسماندها از جمله این موارد است.
شایسته با بیان اینکه بر اساس بررسی های کارشناسی بعمل آمده روزانه ۴۰۰ الی ۴۵۰ تن زباله و ۸۰ تن نخاله های ساختمانی در شهرستان تولید می شود، اظهار داشت: بافت فرسوده شهرستان موجب تقاضای زیاد تخریب و نوسازی و تولید حجم زیاد پسماند عمرانی و ساختمانی شده و با توجه به عدم وجود مکان مناسب برای تخلیه و دپو، معضلات زیست محیطی منطقه را اضافه کرده است.
سرپرست محیط زیست بهارستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به طور جدی پیگیر تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و تصویب طرح تفصیلی آن در شوراهای اسلامی شهرهای مربوطه هستیم. وی افزود: در این بازدید معاونان خدمات شهری شهرداری ها به بیان مشکلات شهرداری ها برای جمع آوری و انتقال پسماندها پرداختند و متعهد شدند استانداردهای زیست محیطی ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست را در مراکز دپو اجرایی کنند.

 

منبع : خبرگزاری مهر