آمل پیشتاز اجرای طرح تفکیک زباله مازندران شد

یکشنبه 07 تیر 1394 ساعت 01:12
 آمل پیشتاز اجرای طرح تفکیک زباله مازندران شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: در حوزه زباله‌های عفونی و تفکیک آن, آمل پیشتاز اجرای طرح تفکیک زباله شده است.

به گزارش پسماند ایران از آمل: بهمن صادق‌‌نژاد امروز در جلسه پسماند شهرستان با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت زباله در شمال کشور به فاجعه زیست محیطی تبدیل شده است، اظهار داشت: در این شهرستان شاهد هستیم که زباله‌ها در محیط زیست به حال خود رها شده است.
وی ادامه داد: این زباله‌ها یا در طبیعت سوزانده می‌شوند یا رهاسازی آنها سبب گسترش در محیط می‌شود. صادق‌نژاد یکی از مهم‌ترین مشکلات در زباله را وضعیت زباله‌های عفونی بیان و عنوان کرد: اکنون با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرداری آمل، این شهرستان در این زمینه نسبت به دیگر شهرستان‌های استان پیشی گرفته است.
وی بیان داشت: تفکیک زباله شهر آمل در چند ایستگاه انجام می‌شود تا زباله‌های خشک با جداسازی موجب حمل کمتر مرکز دفن شود.
صادق نژاد با بیان اینکه از سوی نماینده آمل, 450 میلیون تومان برای ساماندهی مرکز دفن زباله در اختیار شورا و شهرداری این شهر قرار گرفته است، تصریح کرد: مردم نباید زباله‌های تر و خشک را در داخل شهر، حریم جاده، داخل رودخانه‌ها و مجاورت روستاها به حال خود رها کنند تا شاهد آلودگی زیست محیطی شود.
صادق‌نژاد با اعلام اینکه در بحث زباله‌های عفونی آمل نه تنها در مازندران در سطح کشور زبانزد است، گفت: هرچند نباید زباله‌های عفونی را به همراه زباله‌های خانگی دفن شود چرا که زباله‌های عفونی خطرسازی می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم