همکاری فرانسوی برای بازیافت قوطی در خاورمیانه

یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 17:06
همکاری فرانسوی برای بازیافت قوطی در خاورمیانه

توتال تصمیم گرفته است از شرکت فرانسوی وُولیا (Veolia) به‌عنوان یکی از فعالان حوزه مدیریت منابع زمینی برای بازیافت قوطی محصولات عرضه‌شده در خاورمیانه در امارت‌متحده استفاده کند.

پسماند ایران : براساس این قرارداد، وُولیا از تخصص شرکت ریکاپ (RECAPP) برای تفکیک و پردازش زباله‌های انباشته‌شده استفاده خواهد کرد تا زیرساخت‌های بازیابی برای استفاده مجدد از بسته‌بندی روغن در پایان عمر ایجاد شود.

تاسیسات، ظروف جمع‌آوری‌شده را قبل از جدا کردن بخش‌های خام باقیمانده از طریق فرآیند فیلتر کردن، خرد و در نهایت رزین‌های پلاستیکی بازیافتی را تولید می‌کنند. در بیانیه‌ منتشرشده، مدیران شرکت‌ها پیوند تجاری‌شان را به‌عنوان راهکاری برای صنعت خودرو تعریف کردند و البته نسبت به شیوه اشتباه دفع زباله‌های محلی انتقاد و از اهداف اقتصاد دوار (محیط‌زیست‌محور) در امارت حمایت کردند.

برنامه‌ اولیه نشان می‌دهد سالانه بیش‌از ۴۰ هزار واحد بازیافت می‌شود که ژروم ویرسِل، مدیرعامل ریکاپ باتوجه به فشارهای محیط‌زیست‌محور گسترده انتظار دارد این رقم افزایش یابد.

مواد پلاستیکی ثانویه حاصله از این فرآیند، برای ساخت بطری روانکارها و همچنین برای سایر مصارف تجاری مانند اجزای ساختمانی یا مبلمان کاربرد دارد. این روند در کارخانه بازیافت موردتایید شهرداری دوبی با استانداردهای منطقه‌ای انجام می‌شود.

توماس وینِرون، مدیرعامل توتال تلاش برای هدایت اصولی ضایعات محصولات را از طریق مشارکت در شبکه نمایندگی‌ها مطرح کرد.

برنامه منطقه‌ای این شرکت فرانسوی صرفا محدود به امارات نخواهد بود و قرار است در کل خاورمیانه گسترش پیدا کند و شیوه‌های نظارت زیست محیطی را حمایت کند تا چرخه عمر کامل محصولات آنها مدنظر قرار بگیرد.

تحلیلگران تاکید کردند حجم پیش‌بینی‌شده برای توان بازیافتی این سایت احتمالا در مقایسه با نرخ‌ تولید پلاستیکی گسترده‌تری که نزدیک به بالاترین سطح جهانی سرانه در سطح محلی است، ناچیز خواهد بود. اما آنها بر این باورند حمایت مداوم و پیام‌های آموزشی در مورد روش‌های بازیافتی بسته‌بندی روانکارها به طور مثبت در طول زمان فرهنگ را تغییر می‌دهد.

پس از میزبانی دوبی از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در سال 2023، ناظران برندهای معتبر، دیدگاه و البته شیوه تجاری دقیق‌تری را برای جمع‌آوری و حفاظت از محیط‌زیست در منطقه درنظر گرفته‌اند.

با این حال، آن‌ها تاکید دارند الزام نمایندگی‌ها برای کسب درآمد از هزینه‌های پالایش بدون انتقال به مسیر بازیافت نسبت‌به هزینه‌های کلی که به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود، بحثی است که باید بیشتر موردبررسی قرار بگیرد، چراکه این موضوع باعث مشارکت محدود فروشندگان و تعویض‌روغنی‌ها در طرح‌های بازیافت خواهد شد.