تست حذف برچسب از بطری نوشابه از سوی کوکاکولا

سه شنبه 01 اسفند 1402 ساعت 12:27
تست حذف برچسب از بطری نوشابه از سوی کوکاکولا

کوکاکولا اعلام کرده قصد دارد باهدف ساده‌تر کردن بازیافت بطری‌های نوشابه اسپرایت، برچسب را از این بطری‌ها حذف کند. این بطری‌های جدید قرار است در یک فرایند تستی در بازارهای اروپایی عرضه شود.

به گزارش پسماند ایران؛ خاویر مزا، معاون بازاریابی کوکاکولا اروپا در گفت‌وگو با رسانه‌‌ها اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد برای ساده‌تر کردن بازیافت، برچسب روی بطری‌های پلاستیکی را حذف کرده و اطلاعات روی آنها را روی خود بطری درج کند. او اشاره کرده است که این موضوع می‌تواند در نحوه ارتباط برندها با مصرف‌کنندگان کمک‌کننده باشد.»

براساس اعلام این برند قرار است این تست با شیشه‌های اسپرایت و اسپرایت زیرو انجام شود. این نوشیدنی‌ها با ظاهر جدید قرار است در ماه مارس در بریتانیا عرضه شوند.

خاویر مزا، در این رابطه اشاره کرده است که اگرچه تغییر در طراحی ممکن است ساده به نظر برسد، اما نشان‌دهنده تغییر بزرگی در دیدگاه بازاریابی برند است.

به نظر می‌رسد هدف از این آزمایش، آسان‌تر کردن بازیافت بطری‌های اسپریت و کاهش استفاده از مواد بسته‌بندی است. با این حال، قابل انکار نیست که حذف برچسب احتمال شناسایی این بطری‌ها را در فروشگاه‌ها کاهش خواهد داد اما به نظر می‌رسد که کوکاکولا تلاش کرده است به واسطه برجسته کردن نام اسپرایت و اطلاعات تغذیه‌ای این نوشیدنی روی خود بطری‌ها این موضوع را جبران‌ کند.

البته این اولین بار نیست کوکاکولا چنین اقداماتی را آزمایش می‌کند و این برند پیش از این حذف برچسب‌ها را در بازارهای آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن انجام داده بود.

منبع خبر : اکونگار به نقل از دی‌ام‌برد