خسیس‌ترین میلیونر دنیا که در زباله‌ها دنبال غذا می‌گردد

دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت 09:11
خسیس‌ترین میلیونر دنیا که در زباله‌ها دنبال غذا می‌گردد

پیرمرد ۸۰ ساله آلمانی نام خسیس‌ترین میلیونر دنیا را به خود اختصاص داد. او برای سیر کردن و پوشاندن خودش، زباله‌گردی می‌کند.

به گزارش پسماند ایران، هاینز بی. پیرمردی ۸۰ ساله است که به نظر آدم فقیر و بی چیزی می‌آید. اما گول ظاهر افراد را نباید خورد. هاینز که اهل آلمان است، اکنون در حساب پس‌انداز خود فقط ۱۶ دلار دارد. اما او تمام پول‌های دفترچه حساب خود را بیرون کشیده و دهمین خانه‌اش را به ارزش ۷۵۶‌هزار دلار خریده است. درضمن حدود ۱۰۰هزار یورو هم برایش باقی مانده که تمام آن را در یک پس‌انداز مدت‌دار گذاشته است تا به سود ماهانه‌اش برسد.

هاینز می‌گوید تمام زندگی‌اش صرفه‌جویی کرده تا توانسته این خانه‌ها را بخرد و معتقد است برای گذران زندگی به پول نیاز ندارد. او غذا و لباسش را از سطل‌های زباله تهیه می‌کند و بابت این موضوع مشکلی ندارد و حتی خوشحال است.

او اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ بیلد آلمان گفته بود، «ممکن است وقتی روغن تمام شود، یکی بخرم. اما بیشتر غذایم را از سطل‌های زباله پیدا می‌کنم. مردم خیلی اسراف می‌کنند و آنقدر غذا بیرون می‌ریزند که می‌توان با آنها کل خانواده‌ای را سیر کرد. مثلا، آنها یک بسته سوسیس می‌خرند، یکی از آن را می‌خورند و باقی را دور می‌ریزند.»

این پیرمرد ثروتمند آلمانی، ۸ خانه ویلایی و ۲ آپارتمان دارد. هر وقت هم بخشی از خانه‌ها نیاز به تعمیر داشته باشد، با دوچرخه‌اش که برای رفت‌وآمدهایش خریده است، به خانه‌ها رفته و تعمیرات آنها را هم خودش انجام می‌دهد.

منبع خبر : سیتنا