ساماندهی پسماندهای پرخطر بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی قزوین

سه شنبه 30 تیر 1394 ساعت 11:03
ساماندهی پسماندهای پرخطر بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی قزوین
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: زباله صنعتی بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی قزوین در سایت محمدآباد قزوین ساماندهی می‌شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به این نکته که زباله صنعتی بیش از 250 واحد صنعتی در قزوین ساماندهی می‌شود، اظهار داشت: سایت دفن زباله محمدآباد ظرفیت بسیار مناسبی را برای ساماندهی زباله‌های صنعتی در استان قزوین به وجود آورده است در همین راستا زباله صنعتی بیش از 250 واحد صنعتی و تولیدی در قزوین ساماندهی می‌شود.
وی با بیان این نکته که سایت یک صد هکتاری دفن و ساماندهی زباله در محمدآباد می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های زیست محیطی استان قزوین را کاهش دهد، بیان کرد: وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در استان قزوین سبب شده تا ساماندهی زباله‌های صنعتی در این استان به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیران شهری تبدیل شود.
حبیبی با تاکید به این نکته که برخی از مراکز تولیدی و صنعتی در استان قزوین پسماند پرخطر صنعتی تولید می‌کنند، عنوان کرد: در همین راستا ساماندهی زباله‌های صنعتی یکی از اولویت‌های مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به شمار می‌رود که راه‌اندازی و توسعه مرکز دفن پسماند در محمدآباد بسیاری از چالش‌های این حوزه را کاهش داده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اولویت‌بندی‌هایی که در مورد ساماندهی پسماند صنعتی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد زباله صنعتی بیش از 250 واحد تولیدی و صنعتی در مرکز دفن محمد آباد ساماندهی می‌شود و در صورت توسعه این مرکز و افزایش گنجایش زباله، پسمانده سایر مراکز تولیدی و صنعتی نیز در این مرکز ساماندهی می‌شود.
معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به منظور گسترش و توسعه مرکز دفن و ساماندهی پسماند محمدآباد برنامه های بسیاری تدوین شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه دستگاه زباله سوز با سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد.