زنان مدیران بهتری در زمینه مدیریت پسماند و کاهش مصرف آب هستند

یکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت 22:01
زنان مدیران بهتری در زمینه مدیریت پسماند و کاهش مصرف آب هستند

معاون زنان رئیس جمهور گفت:زنان به علت ویژگی‌هایی که خداوند در وجودشان قرار داده بهتر می‌توانند از محیط زیست حفاظت کنند و در زمینه مدیریت پسماند و کاهش مصرف آب موثرتر باشند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسمی که برای امضای سند همکاری‌های مشترک برنامه اقدام خانواده و محیط زیست امروز یکشنبه 15 بهمن ماه 1402 برگزار شد،گفت: زنان به علت ویژگی‌هایی که خداوند در وجودشان قرار داده بهتر می‌توانند از محیط زیست حفاظت کنند و در زمینه مدیریت پسماند و کاهش مصرف آب موثر باشند.

وی تاکید کرد: البته زنان ما در این زمینه‌ها آنطورکه باید آموزش ندیدند، بنابراین نیازمند آموزش در زمینه مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا ، مصرف آب و کاهش مصرف پلاستیک هستیم.

خزعلی با اشاره به ایجاد مشاغل سبز گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و یک سری تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و شهرداری ها امضا کردیم که با اجرایی شدن آنها قطعا شاهد محیط زیست سالم تری خواهیم بود.

معاون زنان رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال در این راستا در استان قزوین به صورت پایلوت اقدام به جمع‌آوری زنان زباله‌گرد کردیم اما چون از این راه درآمد داشتند دوباره به خیابان‌ها بازگشتند اما در تلاشیم با اجرای این تفاهم نامه، زنان زباله گرد را جمع‌آوری و برایشان شغل ایجاد کنیم.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری معاونت زنان ریاست‌ جمهوری و سازمان حفاظت محیط‌ زیست در اجرای رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه میان علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به امضا رسید.