افزایش سه برابری اعتبار‌های حوزه آب و پسماند در مازندران

دوشنبه 06 شهریور 1402 ساعت 15:09

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران: اعتبار‌های بخش‌های پسماند و آب بخصوص در زمینه احداث و بهسازی آببندان‌ها در استان امسال سه برابر افزایش یافته است.

پسماند ایران به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه جهت‌گیری دولت برای رشد اقتصادی در استان در برنامه کاری قرار گرفته است، گفت: براساس عملکرد رشد اقتصادی پارسال حدود ۸۱ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان از منابع مختلف انجام شده که بخشی از منابع بودجه عمومی و بقیه از سایر منابع است.

فتح الله پور افزود: تدوین رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و در این برنامه سه شاخصه تولید، صادرات و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است و هدف‌گذاری ما هشت درصد است.


او گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، پیگیری و استفاده از ظرفیت‌های بودجه است در بحث تامین آب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال پیگیری است.


فتح الله پور افزود: منابع تخصیص پیدا کرده سال ۱۴۰۱ حدود را ۹ هزار میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان از منابع استانی و مابقی از سایر منابع تامین شده است و تعداد طرح‌های ملی استان مازندران نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۸۰ درصدی مواجه شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم استان مازندران را موضوع تامین آب است گفت: اعتبارات آب‌بندان‌ها نسبت به موارد پیش‌بینی شده در سال جاری سه برابر است.


او با بیان اینکه اعتبارات پسماند استان سه برابر افزایش پیدا کرده و امسال اعتبارات این بخش در لایحه هزار ۲۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: میزان نیاز اعتبارات طرح زباله سوز در ساری ۱۷۰ میلیارد تومان است و به جهت اینکه امسال در بحث بودجه پسماند توجه ویژه‌ای شده پیش‌بینی می‌شود که مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.


فتح الله پور گفت: در سفر اسفند ۱۴۰۰ رییس جمهور نزدیک به ۱۷۶ مصوبه با اعتبارات ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شده که ۵۰ درصد این بودجه از محل بودجه عمومی و مابقی از سایر منابع است.