آموزش ماهانه ۲۰۰۰ نفر ساعت برای تفکیک پسماندها در منطقه ۵ اصفهان

سه شنبه 01 اسفند 1402 ساعت 14:43
آموزش ماهانه ۲۰۰۰ نفر ساعت برای تفکیک پسماندها در منطقه ۵ اصفهان

ماهانه به‌طور میانگین تعداد دو هزار نفر ساعت آموزش در مدارس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب سخنرانی، نمایشگاه، همایش و کارگاه انجام می‌شود.

پسماند ایران، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: افزایش تولید پسماند و تفکیک نشدن آن سالانه هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری برای تبدیل و جداسازی تحمیل می‌کند، از این‌رو ماهانه به‌طور میانگین تعداد دو هزار نفر ساعت آموزش در مدارس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب سخنرانی، نمایشگاه و همایش ارائه می‌شود.
حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ادامه آموزش و فرهنگ‌سازی در مدارس منطقه ۵ شهرداری اصفهان، به‌مناسبت گرامیداشت روز کارآفرینی با هدف کاهش تولید پسماند، گسترش فرهنگ استفاده دوباره از مواد، تفکیک پسماندهای خشک و تر از مبدا و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان، این بار دانش‌آموزان دبستان حکیم با ایده‌های کارآفرینی، برای برپایی بازارچه کارآفرینی و بازآفرینی با مواد دورریختنی اقدام کردند.

وی افزود: اداره آموزش پسماند امور شهر منطقه ۵ شهرداری با اجرای طرح ایده‌های کارآفرینی دانش‌آموزان، خلاقیت را یکی از بخش‌های مورد توجه قرار داده است تا دانش‌آموزان با مواد بازیافتی آثار کاربردی-هنری خلق کنند و در حفظ محیط زیست، توسعه پایدار و کمک به زیبایی شهر مشارکت کنند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقاطع اول تا ششم ابتدایی طی این طرح با استفاده از مواد دورریز همچون شانه تخم‌مرغ، انواع بطری‌ها و دیگر اقلام در دسترس، برای ساخت آثار هنری و کاربردی مختلف اقدام کردند که این امر در عین کمک به شکوفایی هر چه بهتر استعدادهای آن‌ها، بستر مناسبی را برای تعمیق مفاهیم فرهنگ شهروندی در نسل آینده‌ساز این جامعه فراهم خواهد کرد.

کارگر با بیان اینکه با توجه به استقبال خوب انجام شده از سوی دانش‌آموزان، والدین و کادر آموزشی، این طرح در ایام نوروز و در موضوعات مرتبط نیز تکرار می‌شود، اضافه کرد: افزایش تولید پسماند و تفکیک نشدن پسماندها علاوه بر افزایش امکان آلودگی طبیعت، سالانه هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری برای تبدیل و جداسازی آن تحمیل می‌کند و به همین جهت ماهانه به‌طور میانگین تعداد دو هزار نفر ساعت آموزش در مدارس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب سخنرانی، نمایشگاه، همایش و کارگاه انجام می‌شود.