پسماندهای ویژه سرب و روی زنجان مدیریت می‌شود

چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 02:59
 پسماندهای ویژه سرب و روی زنجان مدیریت می‌شود
پسماندهای ویژه نظیر فیلتر کیک‌ها یا پسماندهای واحد سرب و روی زنجان مدیریت می‌شود.

به گزارش پسماند ایران، علی اسدی در مراسم افتتاح اداره محیط زیست شهرستان زنجان با اشاره به برنامه‌های خود به عنوان نخستین رئیس این اداره اظهار داشت: بحث ساماندهی شهرک تخصصی روی و برطرف کردن مشکلات و مسائل واحدهای استقرار یافته در این شهرک با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر مدیریت پسماندهای شهری و روستایی شهرستان زنجان تصریح کرد: بحث مکان‌یابی پسماندهای شهری و روستایی با هدف مدیریت پسماند باید توسط دستگاه‌های ذیربط اجرایی شود که اداره محیط زیست شهرستان به عنوان ناظر در این امر این موضوع را در زنجان دنبال می‌کند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان زنجان بیان کرد: پسماندهای ویژه نظیر فیلتر کیک‌ها یا پسماندهای واحد سرب و روی زنجان مدیریت می‌شود.
وی ابراز کرد: واحدهای صنعتی مستقر در حاشیه زنجان یا واقع در شهرک‌های صنعتی این شهرستان به صورت شبانه روزی و محسوس و نامحسوس رصد شده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.
اسدی با تاکید بر لزوم پیگیری بحث گردشگری طبیعی توسط مسئولان اداره محیط زیست شهرستان زنجان عنوان کرد: 16 درصد از کل مساحت شهرستان زنجان را منطقه حفاظت شده سرخ آباد و 13 درصد باقی مانده را منطقه شکار ممنوع فیله خاصه تشکیل می‌دهد.
وی افزود: طرح مدیریت منطقه حفاظت شده سرخ آباد ارائه شده و مسئولان ذیربط در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این مهم هستند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان زنجان با بیان اینکه سرانه تولید زباله زنجان 750 گرم بوده به طوری که در سال تعداد زباله تولید شده به 300 هزار تن می‌رسد، خاطرنشان کرد: بازیافت زباله اعم از جداسازی یا تفکیک در مبدا و سپس انتقال به محل مناسب و سایر از جمله موارد و دغدغه‌های اصلی محیط زیست زنجان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم