تولید زباله بوشهری ها 80 درصد از استاندارد کشور بیشتر است

چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 11:27
 تولید زباله بوشهری ها 80 درصد از استاندارد کشور بیشتر است
هر نفر شهروند بوشهری روزانه 900 گرم زباله تولید می کند

 

پسماند ایران :مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: هر نفر شهروند بوشهری روزانه 900 گرم زباله تولید می کند که با توجه به میزان استاندارد آن در کشور که 500 گرم برای هر نفر در روز برآورد شده 80 درصد بیشتر است.
مسعود غلامزاده فرد افزود: به طور میانگین روزانه 160 تا 170 تن زباله شهری در بندر بوشهر جمع آوری می شود که ازاین نظر درجایگاه بسیار نامطلوبی قرار دارد.
وی اضافه کرد: هم اینک دو هزار مخزن زباله برای شهر بوشهر خریداری شده است که نصب آنها درخیابان ها و کوچه ها در دست اجراست.
غلامزاده فرد ادامه داد: شهروندان بوشهری تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا نسبت به جمع آوری باکس های توری که برای جمع آوری زباله به صورت شخصی در کنار ساختمان های خود در محلات تعبیه کرده اند اقدام کنند، درغیر این صورت سازمان پسماند آنها را جمع خواهد کرد.
وی اظهارکرد: همچنین روزانه چهار تن زباله عفونی بیمارستانی دربوشهر جمع آوری و با آهک و خاک در ترانشه ای که درسایت دفن زباله بوشهر جدا از پسماندهای عادی ایجاد شده دفن می شود.
غلامزاده فرد گفت: شهرداری ها هیچ گونه تعهدی برای جمع آوری زباله های بیمارستانی ندارند و مراکز درمانی مکلف هستند که با استفاده از دستگاه های اتو کلاو زباله سوز برای از بین بردن زباله ها اقدام کنند. وی اظهارکرد: براساس قانون، هر تولید کننده پسماند باید عوارض سالانه آن را پرداخت کند که نرخ امسال به ازای هرخانوار 500 هزار ریال تعیین شده است.
غلامزاده فرد ادامه داد: پرداخت نکردن عوارض پسماند توسط مالکان املاک برای افراد در زمان فروش ملک ایجاد مشکل و بدهی آنها به شهرداری اعلام خواهد شد. وی بیان کرد: بنگاه های املاک نیزباید در قراردادهای خود بندی را به عنوان پرداخت عوارض پسماند شهرداری قید کنند تا مستاجر پرداخت و بعد ها مالکان دچارمشکل نشوند.

منبع : ایرنا