دفن غیربهداشتی زباله‌ها معضل بزرگ بویراحمد

شنبه 03 مرداد 1394 ساعت 11:08
دفن غیربهداشتی زباله‌ها معضل بزرگ بویراحمد
احداث کارخانه بازیافت در شهرستان بسیار مهم بوده و از ابتدای سال جاری پیگیر مکان مناسب برای احداث این کارخانه هستیم.


به گزارش پسماند ایران، هوشنگ یاری‌پور صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه سلامت و بهداشت با هم در ارتباط هستند، گفت: سلامت موضوعی قراردادی نبوده و تا زمانی که انسان هست باید بحث سلامت جامعه رعایت شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به حساسیت بالای شورای سلامت اذعان کرد: مدیران دستگاه‌ها در جلسه حضور فعال داشته باشند و در صورتی که نماینده‌ای مشخص شد ثابت و تام‌الاختیار باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از مصوبات سال گذشته بدون هیچ‌گونه توجه‌ای مانده و تنها 37 درصد آن اجرایی شده است. یاری‌پور گفت: مسائل بهداشتی فدای مسائل سیاسی، خصوصی، اقتصادی و ...نشود و باید مسائل بهداشتی به صورت جدی پیگیری شود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به فصل تابستان شیوع بیماران روده‌ای و مشترک زیاد شده و شیوع این بیماری‌ها به آب و غذا بر می‌گردد که انتظار می‌رود با حساسیت بیشتر سلامت جامعه تامین شود.
یاری‌پور در بخشی دیگر از سخنان خود آبرسانی سالم به شهروندان را از وظایف مهم آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: آب و فاضلاب شهری و روستایی موظف به آبرسانی سالم به مردم هستند.
فرماندار بویراحمد در ادامه دفن غیربهداشتی زباله‌ها را از مشکلات و معضلات در شهرستان عنوان کرد و گفت: این مشکل به سال‌های گذشته بر می‌گردد و در حال حاضر در دو پشته دشتروم دپو می‌شوند که از لحاظ بهداشتی مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.
وی با تاکید بر اینکه به منظور عدم مکان مناسب دو پشته دشتروم برای دفن زباله‌های شهر یاسوج در نظر گرفته شده است، گفت: از ابتدای سال جاری پیگیر احداث کارخانه بازیافت در شهرستان هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با جابجایی مکان دفن زباله‌ها، مشکلات بهداشتی آن همچنان ادامه دارد و شیرآبه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی نفوذ پیدا کرده و تا 10 سال دیگر این دست از مشکلات به قوت خود باقی است.
یاری‌پور دامپزشکی، شهرداری و مرکز بهداشت را موظف کرد دام‌ها و طیور رها شده در شهر را جمع‌آوری کنند.
فرماندار بویراحمد در جلسه شورای سلامت شهرستان بر لزوم جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح پارک‌ها و باغ‌های تفریحی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دادستان به صورت جد پیگیر جمع‌آوری قلیان است و مرکز بهداشت باید کارگروه جمع‌آوری قلیان را فعال کند.

 

منبع : خبرگزاری فارس