قانون پسماند در کشور به خوبی اجرا نمی‌شود

یکشنبه 04 مرداد 1394 ساعت 01:57
 قانون پسماند در کشور به خوبی اجرا نمی‌شود
60 تا 90 درصد ابتلاء به انواع سرطان‌ها مربوط به فاکتورهای محیطی است، با واحدهای آلاینده قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.


به گزارش پسماند ایران ،جلسه کمیته فنی پسماند استان، رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه قانون پسماندها در کشورمان به خوبی اجرا نمی‌شود گفت: در مرحله اجرا کمبودها و نواقصی است و دفع غیراصولی پسماندها و عدم مدیریت صحیح در این ارتباط،باعث بروز بیماری‌ها و سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نقش رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم برشمرد و اظهار کرد: قطعا برای تحقق توسعه پایدار و گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی باید مولفه‌ها و ملاحظات زیست محیطی را در دستور کار خود قرار دهیم.
دانیالی از مشخص نبودن نوع و میزان پسماندها در شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان گفت و تاکید کرد: خواستار احصاء و تعیین آمار دقیقی از پسماندهای صنعتی در استان هستیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و دیگر نهادهای اجرایی مسئول باید برنامه روشن و مشخصی برای دفع اصولی پسماندهای واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشند.
وی در پایان گفت : قطعا با واحدهای آلاینده که هر نوع آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد و در این مسیر مدیریت عالی استان و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید حمایت و همکاری لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست استان را داشته باشند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان