کاغذ بيشترين ميزان پسماند خشک در جنوب تهران

دوشنبه 05 مرداد 1394 ساعت 11:28
 کاغذ بيشترين ميزان پسماند خشک در جنوب تهران
یک صد و 4 هزار خانوارمنطقه 20، تاکنون 46 هزار و 570 خانوار آموزش چهره چهره دیده اند

 

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تداوم طرح جامع تفکیک پسماند های خشک از مبدا و آموزش های چهره به چهره به بیش از 46 هزار خانوار این منطقه خبر داد.
به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، سعید شیرازی گفت: با مشارکت شهروندان، در حال حاضر16درصد از پسماند خشک زباله های شهری به صورت تفکیک شده به مدیریت شهری تحویل داده می شود که با توجه به برنامه های ویژه ی در حال اجرا، این آمار به صورت روزانه در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه چشم انداز 20 درصد تفکیک پسماند خشک از مبدا در این طرح لحاظ شده است، افزود: از یک صد و 4 هزار خانوارمنطقه 20، تاکنون 46 هزار و 570 خانوار آموزش چهره چهره دیده اند که در صورت تکمیل و نهایی شدن این طرح، میزان مشارکت و درصد تفکیک پسماند خشک افزایش خواهد یافت.
وی نان، کاغذ و مقوا، پلاستیک، پت، شیشه، منسوجات، آهن آلات و فلزات رنگی را از انواع پسماند خشک برشمرد و ادامه داد: کاغذ و مقوا با فراوانی 48 درصد، بیشترین میزان پسماند خشک زباله های شهری را درمنطقه 20 به خود اختصاص داده است که در صورت جمع آوری آن به صورت تفکیک شده درصد قابل توجهی از پسماندهای خشک کاهش می یابد.