سایت جمع‌آوری زباله محمدآباد در آتش سوخت

سه شنبه 06 مرداد 1394 ساعت 16:34
  سایت جمع‌آوری زباله محمدآباد در آتش سوخت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: سایت جمع‌آوری زباله محمدآباد به دلیل عدم مدیریت دقیق مسئولان این سایت آتش گرفت.


صدرالدین علیپور اظهارکرد: سایت جمع‌آوری زباله محمدآباد شهرستان بوئین‌زهرا طعمه حریق شد.
وی افزود: این حادثه در ساعت 21 شب رخ داد که با تلاش ماموران آتش‌نشان و همکاری کارکنان اداره راه و شهرسازی استان قزوین و حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوئین‌زهرا پس از چند ساعت مهار شد. علیپور با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است، تصریح کرد: در این آتش‌سوزی هیچ‌گونه آسیب جدی به تاسیسات زیربنایی این سایت وارد نشده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین علت این حادثه را عدم مدیریت و نظارت دقیق مسئولان سایت محمدآباد در خصوص دفع زباله دانست و خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی موجب آلودگی زیست‌محیطی به ویژه با دود غلیظ تولید شده منجر به آلودگی هوای شد.
علیپور تاکید کرد: هر ساله سوختن زباله‌ها باعث آتش‌سوزی در منابع ملی و آلودگی زیست‌محیطی می‌شود که در این حادثه نیز با توجه به مدت طولانی آن تا اطفاء حریق که به دلیل انفجار گازهای متان حاصل از انبار زباله بود، باعث آلودگی هوا و محیط‌زیست منطقه شد.
وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک به همراه مسئولان استانی از این سایت بازدید خواهد شد، تاکید کرد: اکنون وقت آن است ستاد بحران شهرستان قبل از هرگونه فوت وقت اقدام به جلوگیری از بروز این حوادث و هرگونه خطر احتمالی را قبل از نمایان شدن آتش، شناسایی کنند تا محیط‌زیست متحمل ضرر نشود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین با بیان اینکه قبلا در خصوص نحوه صحیح دفع زباله به مسئولان این سایت که متولی آن یک بخش خصوصی است، اخطارهای زیست‌محیطی داده شده، ادامه‌داد: در صورت عدم رعایت قوانین با این سایت برخورد قانونی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا