اجراي طرح کارت هميار بازيافت در اصفهان

جمعه 09 مرداد 1394 ساعت 23:41
اجراي طرح کارت هميار بازيافت در اصفهان
طرح کارت هميار بازيافت در اصفهان اجرا شد.

به گزارش پسماند ایران، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان امروز گفت: بر اساس اين طرح که براي نخستين بار در کشور اجرا شد، ميزان بازيافتي که شهروندان به ايستگاه هاي جمع آوري بازيافت مي دهند، مبلغي در کارت هميار بازيافت خود دريافت مي کنند.
آقاي باجول افزود: با استفاده از اين کارت مي توان هزينه هاي اتوبوس ، تاکسي و مترو را پرداخت و حتي از برخي فروشگاه ها با تخفيف خريد کرد .
وي با اشاره به فعاليت 30 ايستگاه ساختماني و 50 ايستگاه کانکس بازيافت در شهر اصفهان گفت: پارسال 110 هزار تن از پسماندهاي جمع آوري شده در شهر اصفهان به چرخه توليد بازگشت .
آقاي باجول افزود : روزانه از هزارتن پسماند خانگي شهر اصفهان، 300تن معادل 30 درصد آن از جمله انواع کاغذ و مقواها، مواد پليمري ، انواع فلزات و شيشه بازيافت مي شود.
وي سرانه بازيافت هر شهروند اصفهاني را 500 گرم اعلام کرد و گفت: با همکاري خوب شهروندان اصفهاني 155 تن از پسماندها در مبداجداسازي مي شوند.
آقاي باجول افزود:از مجموع هزار تن پسماند روزانه شهر اصفهان 650 تن آن مواد آلي است که قابل تبديل شدن به کود کمپوست استاندارد است. حدود 50 هزار تن کود کمپوست استاندارد ،پارسال در اصفهان توليد شد.

منبع : خبرگزاري آريا