آیین نامه مدیریت پسماند تدوین شده است

دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 19:43
آیین نامه مدیریت پسماند تدوین شده است
دولت یازدهم هر 10 روز یکبار یک مصوبه و لایحه در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی از جمله هوای پاک دارد.

 رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی و تالاب‌ها در دولت تصویب شده است، گفت: آیین نامه مدیریت پسماند تدوین شده است. 

به گزارش پسماند ایران، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با فعالان محیط‌زیست و نمایندگان دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هیچ پروژه توسعه‌ای در کشور بدون ارزیابی زیست‌محیطی اجرایی نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته یک سری مشکلاتی وجود داشت و به نوعی محیط‌زیست جزو اولویت‌ها نبود، افزود: سازمان محیط‌زیست از سازمان‌های مردم نهاد در زمینه محیط‌زیست حمایت می‌کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر به لحاظ کمی روند رو به رشدی داشته‌اند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط‌زیست در سال‌های اخیر از 300 به 750 مورد افزایش یافته است. ابتکار با مثبت‌ ارزیابی کردن شبکه‌‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در کشور، عنوان کرد: تشکیل شبکه استانی و ملی «سمن»‌ها یک کار تشریفاتی نیست بلکه یکی از ارکان مهم مردم سالاری است.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه محیط‌زیست ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، تصریح کرد: البته آسیب‌ها و تهدیدهایی هم وجود دارد که باید بررسی و برطرف شود.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم هر 10 روز یکبار یک مصوبه و لایحه در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی از جمله هوای پاک دارد.
ابتکار با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی و تالاب‌ها در دولت تصویب شده است، افزود: آیین نامه مدیریت پسماند تدوین شده است. وی با تأکید بر اینکه موضوع پسماندها در شهرها بر عهده شهرداری و شورا است، افزود: مسئولیت مستقیم در جمع‌آوری پسماندها بر عهده این نهادها بوده و دولت در زمینه پسماندها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از شاخص‌های اولویت‌دار دولت است، اظهار داشت: صنعت لازم و باید با مقررات و فناوری‌ها ایجاد شود.
ابتکار تأکید کرد: اتاق فکر، مشارکت مردم، فعالیت‌های فرهنگی، احیای منابع طبیعی و پاکسازی‌ها برای رشد و توسعه پایدار لازم و ضروری است.

منبع : خبرگزاری تسنیم