طبیعت شمامه ای جوانرود از شر زباله ها نجات یافت

سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 02:10
طبیعت شمامه ای جوانرود از شر زباله ها نجات یافت
پس از 30 سال عاقبت پایان مرداد ماه سالجاری سرآغازی برای نجات طبیعت شمامه ای 


فرماندار جوانرود شهریور ماه سال گذشته پس از بازدید از محل دفن زباله های شهری کارگروهی با مسوولیت معاون فرماندار متشکل از عمران فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، منابع طبیعی، محیط زیست و... را مسوول بررسی و ارائه راهکارهای لازم برای دفن زباله های شهری کرد.
سرانجام کارگروه مذکور روز دوشنبه آخرین نتیجه بررسی را به فرماندار ارائه و تصمیم نهایی مبنی بر جابجایی محل فعلی زباله های شهری اتخاذ شد.
در این جلسه مقرر شد شهرداری جوانرود با جدیت پیگیری های لازم در راستای احداث مرکز بازیافت زباله به عنوان راه حل اصلی حل مشکل معمول نماید همچنین مقرر شد تا تحقق این موضوع با توجه به اینکه محل فعلی زباله تهدیدی برای بهداشت و سلامت جامعه و محیط زیست به دنبال داشته است محل زباله را به محل جدید دیگری که تبعات بهداشتی و زیست محیطی کمتری نسبت به محل فعلی دفن زباله دارد منتقل کند.
در ادامه شهرداری موظف شد تا پایان ماه جاری مقدمات انتقال محل زباله شهر را به محل جدید فراهم ساخته و موظف به دفن بهداشتی زباله ها در محل جدید می باشد.
مکان جدید زباله برای مدت سه سال انتخاب شده است و شهرداری موظف است تا قبل از پایان موعد مقرر نسبت به راه اندازی مرکز بازیافت اقدام نماید. در ابتدای جلسه آرش لهونی فرماندار جوانرود از تاخیر کارگروه تعیین شده انتقاد کرد.
معاون فرماندار نیز به عنوان مسوول کارگروه با ارائه توضیحاتی علت تاخیر صورت گرفته را تغییرات متعدد مدیرت شهری و حسایت ویژه برای مکان یابی محل دفن زباله عنوان کرد.
یادآور می شود مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نزدیکی بسیار به شهر به ویژه منازل مسکونی مسکن مهر انتشار بوی نامطبوع و دود و آلودگی برای شهر از آسیب ها و تبعات دفن و دپوی زباله ها در منطقه شمامه ای در شمال شهر جوانرود است.
طبیعت شهرستان جوانرود به جهت کمبود فضا، تراکم جمعیت فرهنگ مصرف و افزایش تولید زباله روزانه و کم توجهی و سهل انگاری نسبت به مدیریت پسماند آسیب های فراوانی دیده است که مرکز دفن و دپوی زباله های شهری با عمری نزدیک به 30 سال در منطقه شمامه ای که منطقه ای واقع در مجاورت شهر و منازل مسکونی در شمال شهر جوانرود است دلیلی براین ادعاست.
شهر جوانرود بیش از 52 هزار نفر جمعیت دارد. شهرستان جوانرود با 74 هزارنفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.