هزینه نظافت شهر شیراز 10 برابر کل کشور ژاپن است

چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 12:05
هزینه نظافت شهر شیراز 10 برابر کل کشور ژاپن است
سالانه یک هزار و 460 میلیارد ریال صرف پاکسازی و نظافت شهر شیراز می شود 

علیرضا پاک فطرت، روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت شهری با ائمه جماعات شهر شیراز افزود: از آنجا که بابت اداره شهرها پولی از طرف دولت ها به شهرداری ها داده نمی شود، بنابراین تمام این هزینه ها توسط خود شهروندان تامین می شود.
وی، با اشاره به جمع آوری روزانه هزاران تن زباله در شهر شیراز ادامه داد: جمع آوری هر کیلو زباله یک هزار ریال هزینه دارد که سالانه این رقم به 365 میلیارد ریال می رسد و به این رقم باید هزینه نظافت شهر را نیز افزود.

شهردار شیراز گفت: سالانه یک هزار و 460 میلیارد ریال صرف پاکسازی و نظافت شهر شیراز می شود که این رقم 10 برابر هزینه جمع آوری زباله و نظافت در کشوری مانند ژاپن است.

 

پاک فطرت با اشاره به مواجهه شهرداری شیراز با مشکلاتی در بخش حمل و نقل هم گفت: هزینه جا به جایی هر شهروند با اتوبوس 12 هزار ریال برای شهرداری هزینه دارد و شهرداری فقط هزینه بلیت را از مسافران دریافت می کند یا در بخش مترو که تنها پنج یا 6 هزار ریال از هر شهروند بابت جا به جایی دریافت می شود.
او گفت: در چنین شرایطی روحانیون و امامان جمعه مساجد که ارتباط بسیار نزدیکی با اقشار و گروههای مختلف مردم دارند و در نزد مردم از مقبولیت خاصی برخوردارند، با اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه، به کاهش هزینه های شهر که توسط خود مردم پرداخت می شود کمک کنند.
پاک فطرت افزود: روحانیون می تواند با آگاه سازی مردم، مدیریت شهری را کمک کنند تا خدمات بهتر و مناسب تری بتوانند به شهروندان ارائه دهند.