اجرای 3 پروژه شاخص درحوزه مدیریت پسماند

جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 20:12
اجرای 3 پروژه شاخص درحوزه مدیریت پسماند
 امسال 3 پروژه شاخص با محوریت حوزه خدمات شهری شهرداری در زمینه مدیریت پسماند در اصفهان اجرامی شود.

 

به گزارش پسماند ایران، تيمور باجول با بيان اين مطلب گفت: تا چه زمانی بودجه هایی که می تواندبرای توسعه عمرانی شهرهزینه شود،صرف ساماندهی پسماندهای شهرشود درحالی که باتفکیک پسمانددر مبدا و کاهش تولید پسماند می توان درهزینه های شهر صرفه جویی کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندشهرداری اصفهان با اشاره به احداث ایستگاه های ثابت جمع آوری پسماند در مناطق15گانه شهراصفهان عنوان کرد: اکنون30ایستگاه ثابت ساختمانی جمع آوری بازیافت درشهرداریم و50 ایستگاه کانکس نیز در سطح شهر بازیافت های شهروندان را جمع آوری می کنند.
وی تصريح كرد: اعتقادی به ایستگاه های کانکس جمع آوری بازیافت درسطح شهرنداریم و باید بر اساس جمعیت و میزان پسماند تولیدی، ایستگاه های ثابت ساختمانی جمع آوری بازیافت در شهر اصفهان که از نظر زیبا سازی مشکلی ندارند، افزایش یابد و کانکس ها حذف شود.
وی از تجهیز آپارتمان ها، رستوران ها، هتل ها به باکس های جمع آوری بازیافت خبرداد و افزود: مکان هایی که پسماند بیشتری تولید می کنند شناسایی و کدبندی می شوند. به گفته باجول درفرآیندیکسان همه مکان هایی که پسماندبیشتری تولیدمی کنند شناسایی و کدبندی می شوند تا ماده16قانون پسماند اعمال شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصريح كرد: اکنون 250تن ریجکت برای تولید انرژی ذخیره می شود و راه اندازی نیروگاه زباله سوز برای تولید انرژی برق در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اجرای پروژه هاضم عنوان کرد: روش تولید،کمپوست هوازی است و در این روش درحین فرآیند هوازی گاز متان و آمونیاک متصاعد می شود که بر محیط زیست شهری اثری مخرب دارد و آلاینده است.
باجول خاطرنشان كرد: در روش هاضم و بی هوازی تولیدکمپوست در مخازن خارج نمی شود و به ژنراتورهای گازسوز منتقل می شود و برق تولیدمی کند.
وی با بيان اينكه قراردادمطالعات این پروژه بزرگ باشرکت دانمارکی منعقدشده است، ادامه داد: این پروژه تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد تا علاوه بر استفاده مناسب ازپسماندها،آلایندگی نیزکاهش یابد.
باجول با اشاره به اینکه در دنیا پسماندهای ساختمانی رها نمی شوند،عنوان کرد: ازپسماندهای ساختمانی برای تولیدآجراستفاده می شود و باید ازدپوی پسماندهای ساختمانی در زیرسازی خیابان ها و تولیدآجراستفاده کنیم.
وی درپایان از تولیدکودورمی کمپوست در اصفهان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح در اصفهان، درسال گذشته 400تن کود ورمی کمپوست تولیدی به 1500تن می رسد. وی گفت : ارزش افزوده کود ورمی کمپوست 10برابر کود کمپوست است.

 

منبع : ایمنا