مقدمات راه اندازی نیروگاه زباله سوز در آمل

شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 13:47
مقدمات راه اندازی نیروگاه زباله سوز در آمل
شهردار آمل گفت: با خرید زمین دو هکتاری در هلومسر آمل، مقدمات راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش پسماند ایران، احمدامیر سلیمانی در بازدید از زمین دو هکتاری زباله‌سوز آمل با ویژه از یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری و کمک‌های همه جانبه برای تخصیص اعتبار ملی جهت احداث نیروگاه زباله‌سوز اظهارکرد: پس از پیگیری‌های فراوان زمین مورد نظر به ارزش شش میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در منطقه هلومسر خریداری شده است.
شهردار آمل با بیان اینکه بازدید میدانی موجب سرعت‌بخشی در کار و دلگرمی کارگران خواهد شد، ادامه‌داد: در حال حاضر تسطیح، بسترسازی و مخلوط‌ریزی این زمین برای احداث نیروگاه زباله‌سوز انجام شده و پس از آن در اقدام اول با سرمایه‌گذاری توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل سیستم پردازش در آن مکان احداث می‌شود.
وی گفت: در این مجموعه نخستین پروژه برای جداسازی زباله خشک از تر به صورت مکانیزه راه‌اندازی می‌شود.
شهردار آمل یادآور شد: پس از احداث سیستم پردازش احداث نیروگاه زباله‌سوز به روش پلاسما با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت بازیافت شمال در دستور کار است که هزینه احداث این نیروگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
امیر سلیمانی تمامی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهر را جهت رفاه و آسایش شهروندان بیان کرد و گفت: شهروندان با مشارکت حداکثری با مدیریت شهری همکاری موثر دارند.
وی با اشاره به ضرورت توجه به معضل زباله در استان‌های شمالی به خصوص شهر آمل اذعان کرد: یکی از نیازهای اصلی شهر و شهروندان توسعه و پیشرفت بخش مدیریت پسماند است.

منبع : ایسنا