آمار جمع آوري پسماند خشک در منطقه 10 تهران از مرز 900 تن گذشت

شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 13:59
آمار جمع آوري پسماند خشک در منطقه 10 تهران از مرز 900 تن گذشت
 روند صعودي جمع آوري پسماند خشک به مرز 930 تن 

به گزارش پسماند ایران، مهرداد زنگنه فر معاون امور شهري و محيط زيست منطقه ضمن اعلام اين خبر با اشاره به ضرورت بازيافت گفت: تفکيک نشدن زباله تهديدي براي شهروندان است و علاوه بر تخريب محيط زيست به سلامتي آن ها آسيب وارد مي کند.
وي گفت: تاکنون براي فرهنگ سازي و افزايش آگاهي شهروندان اقدامات مناسبي صورت گرفته که يکي از آن ها همراهي آموزشگران بازيافت با خودروهاي ملودي و آموزش شهروندان به صورت چهره به چهره است که بر همين اساس آمار جمع آوري پسماند از طريق خودروهاي ملودي از آبان ماه 93 تا تير 94 روند افزايشي داشته است به طوري که اين ميزان از مرز 94 تن عبورکرده است.
زنگنه فر از جمع آوري پسماند با استقرار غرفه بازيافت درسطح منطقه 10 خبر داد و تصريح کرد: 32 غرفه بازيافت در منطقه وجود دارد که با توجه به فرسودگي منطقه و 1260 کوچه زيرعرض 2 متر که محدوديت هايي را ايجاد کرده است، اين تعداد غرفه، عملکرد خوبي را به دنبال داشته است و رويکرد منطقه احداث غرفه هاي ثابت است که اولين غرفه ثابت به زودي در ناحيه 2 احداث و راه اندازي خواهد شد.
معاون امور شهري و محيط زيست منطقه روند جمع آوري پسماند در منطقه 10 را به شکل صعودي دانست و گفت: رويکرد منطقه جهت روند افزايش جمع آوري پسماند، غرفه هاي ثابت در منطقه است.
به گفته وي در تير ماه سال جاري 13 هزار شهروند از طريق چهره به چهره، پايگاه هاي تابستاني، مساجد و مدارس آموزش ديده اند و اين روند با فعاليت ها و برنامه ريزي منسجم براي حصول نتيجه ادامه خواهد داشت.

منبع : خبرگزاري آريا