نخستین کارخانه تولید برق از زباله کشور راه‌اندازي مي‌شود

یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 00:32
نخستین کارخانه تولید برق از زباله کشور راه‌اندازي مي‌شود
میزان آورده شرکت آمریکایی 75 درصد کل سرمایه مورد نیاز اجرای طرح و شرکای ایرانی و بانک‌های عامل نیز 25 درصد

 

مشاور امور اقتصادی، برنامه‌ریزی و هماهنگی استاندار چهارمحال و بختیاری از مصوب شدن راه‌اندازی نخستین کارخانه کشور در زمنیه تولید برق از زباله در استان خبر داد.
ملک محمد قربانپور گفت: راه‌اندازی این کارخانه با میزان سرمایه یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت آمریکایی ورد اکو انرزی در استان از یک سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. وی افزود: میزان آورده شرکت آمریکایی 75 درصد کل سرمایه مورد نیاز اجرای طرح و شرکای ایرانی و بانک‌های عامل نیز 25 درصد دیگر را که برابر با 375 میلیون دلار است را تامین می‌کند.
مشاور امور اقتصادی، برنامه‌ریزی و هماهنگی استاندار افزود: سازمان انرژی‌های نو ایران قراردادی با شرکت آمریکایی منعقد کرده است که به موجب آن خرید برق از کارخانه تولید برق از زباله که در استان ساخته می‌شود را در مدت 20 سال بر عهده می‌گیرد. قربانپور گفت: مجوزهای زیست محیطی و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح از زباله‌ها و پسماندهای تولیدی استان و شهرهای مجاور استفاده می‌شود، افزود: این کارخانه در شهرستان بروجن ساخته می‌شود و روزانه از یک هزار و 500 تن زباله برای تولید 250 مگاوات برق استفاده می‌کند. مشاور امور اقتصادی، برنامه‌ریزی و هماهنگی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شرکت ورد اکو انرژی در سپتامبر سال گذشته میلادی مبلغ 226 میلیون و 757 دلار را به عنوان بیعانه برای احداث این کارخانه در چهارمحال و بختیاری به ایران فرستاده است و تعدادی از دستگاه‌های مورد نیاز طرح نیز خریداری شده است اما روند طولانی کارهای اداری در ایران سبب شده است این طرح به کندی پیش رود.