جشنواره طبیعت، هنر و زباله در ساری برگزار می‌شود

دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 22:53
جشنواره طبیعت، هنر و زباله در ساری برگزار می‌شود
جشنواره طبیعت، هنر و زباله 21 مرداد روز ملی دریای خزر در فرح‌آباد ساری برگزار می‌شود.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، چاش عزیزی‌کوتنایی اظهار کرد: جشنواره طبیعت، هنر و زباله با همکاری سازمان محیط‌زیست، سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هلال احمر 21 مردادماه امسال در فرح‌آباد ساری برگزار می‌شود. 

عزیزی‌کوتنایی هدف از برگزاری این جشنواره را جمع‌آوری زباله‌ها و پاک‌سازی ساحل دریا و طبیعت همچنین خلق آثار هنری و محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره تنها برای دریا نیست بلکه طبیعت هم در آن دیده می‌شود. وی برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های آموزشی محیط‌زیست، دریای خزر، میراث فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست، مصرف دخانیات و بیماری دیابت اعلام کرد.
عزیزی با بیان اینکه جشنواره طبیعت، هنر و زباله یک‌روزه است، ادامه داد: جشن بادبادک‌ها و اهدای جوایز به 10 هنرمند مجسمه‌ساز در موضوع محیط‌زیست نیز از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
این فعال محیط‌زیست برآیند جشنواره را صلح و آشتی انسان با محیط‌زیست بیان کرد و از مسئولان اجرایی خواستار کمک و حمایت به جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی شد تا هر ساله همین برنامه اجرا شود.
دبیر جشنواره ملی طبیعت، هنر و زباله نماد اصلی جشنواره را فک دریایی خزر اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم جشنواره بعدی را هم‌زمان در بندر انزلی، نوشهر و بندرترکمن در سه استان گیلان، مازندران و گلستان برگزار کنیم.