زباله حق مهربانی دریای خزر نیست

پنجشنبه 22 مرداد 1394 ساعت 11:48
زباله حق مهربانی دریای خزر نیست
ریخت و پاش زباله در نوار ساحلی گیلان به عنوان پدیده‌ای زشت و بد منظر از معضلی بزرگ محیط زیست به شمار می‌رود.

طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق لله وجه سر، عسگرآباد، امیرکیاسر و بندر کیاشهر به مناسبت روز ملی دریای کاسپین توسط جمعی از دوستداران محیط زیست از زباله پاکسازی شد.
ابراهیم غلامی که به همراه پرسنل این اداره در پاکسازی سواحل حضور داشت، گفت: دریای کاسپین میراث مشترک نسل‌های دیروز و امروز و فرداست که در قبال تمام سخاوتمندی‌هایش انتظاری جز مهربانی در حقش ندارد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ریخت و پاش زباله در تمام نوار ساحلی استان گیلان به عنوان پدیده‌ای زشت و بد منظر همواره به عنوان معضلی بزرگ به شمار می‌رود که کام مسافران و استفاده کنندگان از این نعمت خدادادی را تلخ ‌و چهره محیط زیست استان گیلان و نوار ساحلی را زشت می‌کند.
غلامی افزود: در روز ملی دریای کاسپین سعی بر این داریم که به خودمان یادآوری کنیم که دریا از ماست و باید همچون خانه خود در نظافت و پاکیزگی آن کوشا باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست آستانه به عنوان دبیر کمیته پسماند شهرستان وظیفه نظارت بر حسن انجام وظایف محوله در حوزه مدیریت پسماند را بر عهده دارد و از دهیاری‌ها و بخشداری و شهرداری انتظار دارد در زمینه مدیریت پسماند خصوصا در نوار ساحلی جدیت و تلاش بیشتری را از خود نشان دهند.