شرکت چینی در اردبیل کارخانه زباله سوز می سازد

سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 11:04
شرکت چینی در اردبیل کارخانه زباله سوز می سازد
سرمایه گذاری در حدود 30 میلیون دلار برای تولید و نصب تجهیزات 

 

به گفته مالک شرکت چینی REIT ، پس از تأمین زمین مورد نیاز؛ مراحل ساخت و نصب تجهیزات کارخانه زباله سوز و نیروگاه در اردبیل در مدت زمان کمتر از 2 سال امکان پذیر است.
طراح و مالک شرکت چینی(REIT )، شرکت فعال در زمینه تولید ماشین آلات تبدیل زباله به انرژی، در نشست مشترک با شهردار اردبیل از آمادگی این شرکت برای ساخت کارخانه زباله سوز در شهر اردبیل خبر داد.
" دای لی" مهندس طراح و مالک شرکت چینی در این نشست که عصر روز شنبه 24 مرداد در محل دفتر شهردار اردبیل برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شرکت ما فعالیت خود را از سال 2006 آغاز کرده و در نقاط مختلف دنیا از جمله چند شهر چین نسبت به راه اندازی موفق کارخانه های زباله سوزی که با جدید ترین فناوری های روز دنیا برق تولید می کنند، اقدام کرده است.
وی انعقاد قرارداد ساخت کارخانه زباله سوز توسط شرکت REIT در شهر رشت را از جمله فعالیت های این شرکت در ایران عنوان کرد و افزود: تجهیزات و ماشین آلات این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز کشور آلمان و همچنین با استفاده از تحقیقات دانشگاه های معتبر آمریکا تولید شده و بالاترین استاندارد زیست محیطی جهان یعنی یورو 2000 را دارا می باشد.
"لی" ظرفیت طراحی شده برای خطوط کارخانه های زباله سوز این شرکت را متغیر و بسته به نیاز سفارش دهنده ساخت این کارخانه ها عنوان کرد و گفت: می توانیم با توجه به میزان و نوع زباله ها و پسماندهای تولید شده در شهر اردبیل نسبت به راه اندازی خطوط با ظرفیت 300 تن در روز در این شهر اقدام کنیم که برای اجرای این طرح به اختصاص زمینی به وسعت حداقل 2 هکتار نیازمندیم.
وی داشتن ظرفیت ذخیره زباله های تولید شده در شهر اردبیل به مدت یک هفته تا ده روز را از دیگر ویژگی ها و امکانات کارخانه زباله سوز طراحی شده برای این شهر بیان کرد و با اذعان به اینکه سرمایه گذاری در حدود 30 میلیون دلار برای تولید و نصب تجهیزات و 5 میلیون دلار برای احداث کارخانه اردبیل مورد نیاز است، افزود: کارخانه مورد نظر هم می تواند به صورت تبدیل صد در صدی زباله به انرژی و هم به صورت تفکیک زباله و تبدیل مازاد زباله به برق طراحی شود.
مهندس طراح شرکت چینی REIT با بیان اینکه این شرکت از جمله بزرگترین طراحان زباله سوز دنیا به شمار می‏‌رود، ضمن برشمردن سایر فعالیت های شرکت در زمینه های مختلف همچون تولید پازل و جدول و بازیافت نخاله های ساختمانی، افزود: کارخانه زباله سوز با عملکرد تولید برق از زباله های شهری در اصطلاح اختصاری WDM (مدیریت کاهش و تفکیک زباله) خوانده می شود.
همچنین به گفته مالک شرکت چینی REIT ، پس از تأمین زمین مورد نیاز؛ مراحل ساخت و نصب تجهیزات کارخانه زباله سوز و نیروگاه در اردبیل در مدت زمان کمتر از 2 سال امکان پذیر است.
لطف اللهیان: احداث کارخانه زباله سوز در اردبیل با حضور فاینانسور امکان پذیر است
در ادامه این نشست، شهردار اردبیل طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از حضور مالک شرکت چینی REIT در اردبیل و با استقبال از اجرایی شدن طرح کارخانه زباله سوز شهری در این شهر ، اظهار کرد: احداث کارخانه زباله سوز در اردبیل به لحاظ تأمین منابع مالی این طرح، با حضور فاینانسور امکان پذیر است.
دکتر حمید لطف اللهیان جمعیت بیش 500 هزار نفری شهر اردبیل را خاطرنشان کرد و افزود: اجرای طرحی برای مدیریت بهتر پسماندهای شهر اردبیل جزو اولویت دارترین برنامه های شهرداری می باشد چرا که اعتقاد داریم عملی شدن چنین طرحی عواید بسیار مثبتی برای این شهر به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز حدوداً 120 میلیارد تومانی جهت اجرای کارخانه زباله سوز در اردبیل، تصریح کرد: در بحث توانمندی و مطلوب بودن تجهیزات شرکت چینی REITهیچ ابهامی نیست لذا تنها موضوع اصلی حضور سرمایه گذارانی است که به صورت فاینانسور نسبت به راه اندازی این طرح اقدام کنند و شهرداری نیز می تواند در امر تأمین زمین و نیز پیگیری مجوزها و دیگر مباحث اداری مشارکت کند.
لطف اللهیان اضافه کرد: هدف اصلی شهرداری اردبیل در قدم اول دفع بهداشتی و اصولی زباله بوده و تولید برق نیز در اولویت دوم قرار دارد، لذا ما از راه اندازی چنین مجموعه ای در شهرستان مرکز استان اردبیل حمایت و استقبال می کنیم. این مسوول همچنین از انجام اقدامات اولیه توسط دو گروه سرمایه گذاری دیگر در زمینه راه اندازی کارخانه زباله سوز در اردبیل خبر داد و گفت: پیشنهاد این گروه ها نیز در دست بررسی می باشد.