اهالی روستای سراب بروجرد مانع دفن زباله های شهری در کنار روستا شدند

چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 11:14
اهالی روستای سراب بروجرد مانع دفن زباله های شهری در کنار روستا شدند
به گزارش پسماند ایران، زباله های شهری بروجرد چند سالی است که در سراب زارم دفن می شود که مجاور بودن این مکان با روستای دارای سکنه سراب زارم مشکلاتی را برای اهالی روستا ایجاد کرده است.
یکی از معترضین در این باره به ایرنا گفت: بوی تعفن زباله ها و افزایش جانوران موذی سلامت اهالی روستای سراب زارم را به خطر انداخته است .

علی شمسه افزود: متاسفانه با افزایش جمعیت شهری، روز به روز به حجم زباله ها افزوده می شود و به رغم پیگیریهای انجام شده، تا کنون این مشکل چندین ساله مرتفع نشده است.
وی اظهار داشت: این مکان در دهه های گذشته گنجایش دفن زباله ها را داشته ولی هم اکنون از زباله اشباع شده تا جایی که زندگی و سلامت اهالی روستا را تحت تاثیر قرار داده است.
معاونت خدمات شهری شهرداری بروجرد در این باره گفت: مطالبه اهالی روستای سراب زارم کاملا به حق است ولی متاسفانه عده ای سودجو از این قضیه شرایط سوءاستفاده می کنند.
احمد عبدی زاده افزود: در جریان اعتراض روز گذشته متاسفانه عده ای به تجهیزات شهرداری و اموال بیت المال آسیب رسانده و مامور شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
وی اضافه کرد: مردم و اهالی روستای سراب زارم باید بدانند که شهرداری تنها مسوول جمع آوری زباله است و مکان فعلی دفن زباله ها از سوی اداره بهداشت بروجرد تعیین شده است.
وی افزود: شهرداری بروجرد بارها در جلسات مختلف اعلام آمادگی نموده تا زباله های شهری را در مکان جدیدی که اداره بهداشت تعیین و تایید نمایند تخلیه کند که تاکنون مکان جدیدی معرفی نشده است.
عبدی زاده افزود: ماهانه 150 میلیون تومان شهرداری بروجرد برای دفن بهداشتی زباله های شهری بروجرد در مکان سراب زارم هزینه می کند و 35 سال است که زباله های شهری در مکان فعلی دفن می شوند.
وی افزود: مکان تخلیه زباله های شهری بروجرد قطعا ضعفهایی دارد و مشکلات زیست محیطی را برای اهالی ایجاد کرده است.
معاونت خدمات شهری بروجرد با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماندهای بروجرد افزود: طی چند سال اخیر کارشناسان مکان های مختلف در شهرستان را برای دفن زباله های بررسی کرده اند و تنها مکان مناسب همان سراب زارم بوده که متاسفانه این مکان مشکلات قانونی زیادی نیز دارد.
عبدی زاده افزود: در جلسات مختلف از سوی شهرداری عنوان شده که اگر سند مکان دفن زباله ها شهری در سراب زارم به شهرداری واگذار شود ، نظارت بر تخلیه و دفن زباله ها بیشتر شده و می توان از سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه بازیافت و یا نصب دستگاه زباله سوز و سایر اقدامات برای کاهش حجم زباله ها بهره مند شد که متاسفانه به دلیل وجود معارضان و مالکان این مکان، سرمایه گذاران تمایلی برای همکاری ندارند.
به گزارش ایرنا، اعتراض اهالی روستای سراب زارم بروجرد هم اکنون نیز ادامه دارد و به گفته معترضان، این تجمع تا تصمیم گیری نهایی مسوولان ادامه دارد.