فرماندار: دانشگاهیان قرچک درمدیریت پسماند زباله ها به مدیریت شهری کمک کنند

چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 11:42
فرماندار: دانشگاهیان قرچک درمدیریت پسماند زباله ها به مدیریت شهری کمک کنند

فرماندار شهرستان قرچک از دانشگاهیان این شهرستان خواست تا برای مدیریت پسماند زباله های این منطقه به مدیریت شهری قرچک کمک کنند و در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه خود سهیم شوند.
مسعود مرسل پور روز سه شنبه در نشست مدیریت پسماند قرچک در محل فرمانداری این شهرستان گفت: دفع زباله و پسماند همواره یکی از دغدغه های مسوولین بوده و به طور مستقیم با سلامتی مردم ارتباط دارد.
وی افزود: روش های سنتی دفع زباله امروز پاسخگوی نیاز جامعه شهری و روستایی نیست و دانشگاهیان و مراکز علمی باید برای رفع این معضل وارد میدان شوند.
فرماندار قرچک گفت: هم اکنون در برخی از مناطق این شهرستان کارگاه های غیرمجاز به فراوری چرم اقدام می کنند و آلودگی های بسیار برای محیط زیست ایجاد کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می سازند و لازم است فرصتی دو ماهه به این واحدها داده شود تا نسبت به تعطیلی و انتقال از شهر اقدام کنند.
مرسل پور گفت: نخاله های ساختمانی نیز یکی دیگر از مشکلات شهر قرچک است که علاوه بر آلودگی، سیمای بصری نامناسبی را نیز به شهر داده و لازم است تا شهرداری و شورای اسلامی قرچک مکان هایی را برای تخلیه نخاله در نظر گرفته و پلیس راهور نیز خودروهایی که نسبت به تخلیه نخاله ساختمانی در مناطق مختلف شهر اقدام می کنند اعمال قانون کند .
فرماندار قرچک زباله های بیمارستانی را یکی از خطرناک ترین زباله های شهری دانست و یادآور شد: براساس قانون، وظیفه بی خطرسازی و دفع بهداشتی زباله های خاص از جمله زباله های بیمارستانی وظیفه تولید کننده زباله است.
وی گفت: خطرات دفع غیربهداشتی زباله های بیمارستانی سلامت شهروندان را به شدت تهدید می کند و مسوولین مراکز درمانی موظفند پیش از دفع این قبیل زباله ها، نسبت به بی خطرسازی آن اقدام کنند.
وی ازمسئولان حفظ محیط زیست، راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی، بخشداری و شهرداری قرچک خواست تا راهکارهای تأثیرگذار دفع زباله و پسماند به منظور حفظ محیط زیست را ارائه دهند و با بررسی های کارشناسانه نسبت به اجرای این راهکارها اقدام کنند.