شبکه بهداشتی در هر شهرستان تنها ناظر بر دفن زباله های شهری است و مسوولیتی در دفن زیاله ها ندارد.

پنجشنبه 29 مرداد 1394 ساعت 11:12
شبکه بهداشتی در هر شهرستان تنها ناظر بر دفن زباله های شهری است و مسوولیتی در دفن زیاله ها ندارد.
شبکه بهداشت مسوولیتی در دفن زباله های شهری ندارد

محسن صیرفی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: اعتراض مردم روستای سراب زارم نسبت به دفن غیر بهداشتی زباله های شهری درنزدیکی این روستا حق اهالی این منطقه اس زیرا که منطقه سراب زارم حدود 40سال قبل برای دفن زباله بروجرد تعیین شده اما اکنون باتوجه به افزایش جمعیت و تولید روزانه 180تن زباله این مکان پاسخگو نیست. به گفته وی بارها در کارگروه بهداشت بروجرد موضوع نامناسب بودن شیوه دفن زباله های شهر بروجرد در سراب زارم بحث شده اما به نتیجه لازم نرسیده ایم.

وی اظهار داشت: زباله ها از سوی شهرداری جمع آوری می شود و شهرداری موظف به دفن صحیح و اصولی آنها است اما به دلیل نبود کارخانه بازیافت شهرداری نیز در این راستا با مشکلاتی مواجه است. صیرفی تاکید کرد: شهرداری برای احداث کارخانه بازیافت در سراب زارم نیاز به سند زمین این منطقه دارد که متاسفانه به دلیل آن که زمین مربوط به اوقاف است سندی در اختیار شهرداری نیست.

رییس شبکه بهداشت بروجرد افزود: با ایجاد کارخانه بازیافت و تفکیک زباله علاوه بر رونق اقتصادی و تولید برق و اشتغال نسبت به حفاظ محیط زیست و ارتقا سطح سلامت مردم کمک می شود. صیرفی تقسیم بندی زباله های عفونی از غیر عفونی و کشیدن حصار لازم بر منطقه دفن زباله و جلوگیری از ورود افرادی که اقدام به جمع آوری و فروش زباله های خشک می کنند را لازم و ضروری دانست. اهالی روستای سراب شهرستان بروجرد روز گذشته با تجمع در مکان دفن زباله های شهری که در مجاورت روستا قرار دارد، مانع دفن زباله های شهری شدند.