جمع آوری روزانه زباله های شهر تهران 12 میلیارد ریال هزینه دارد

چهارشنبه 04 شهریور 1394 ساعت 17:03
جمع آوری روزانه زباله های شهر تهران 12 میلیارد ریال هزینه دارد
سرانه تولید زباله هر شهروند تهرانی در روز حدود 900 گرم است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه حدود هفت هزار تن زباله در سطح شهر تهران تولید می شود که برای جمع آوری و دفن آن بیش از 12 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی با بیان اینکه روزانه حدود 300 تا 400 تن زباله در تهران تفکیک می شود تصریح کرد: روزانه در سایت پردازش آرادکوه حدود پنج هزار تن پسماند پردازش می شود که از این میزان حدود پنج درصد آن تفکیک و مابقی زباله های زیر سرندی (سهند غربالگری زباله ها ) به کود کمپوست تبدیل می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: بخشی از پسماندهای خروجی خطوط پردازش قابلیت بازیافت و تبدیل به کود کمپوست را ندارند که ما آنها را به عنوان مواد اولیه کارخانه زباله سوز به سایت تولید انرژی از زباله انتقال می دهیم.
جعفری گفت: مدیریت شهری و سازمان مدیریت پسماند باید روزانه یکبار بین ساعت 9 شب تا 4 صبح نسبت به جمع آوری زباله از سطح شهر اقدام می کند اما در برخی مناطق به دلیل عدم مشارکت شهروندان در طول شبانه روز برای نظافت شهری و تخلیه مخازن سه بار زباله ها جمع آوری می شود.
وی از شهروندان خواست با تفکیک زباله، اصلاح الگوی مصرف، کاهش حجم پسماندهای خشک و کاهش رطوبت زباله ها در مدیریت پسماند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران کمک کنند.