طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب در شیراز

دوشنبه 09 شهریور 1394 ساعت 12:24
طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب در شیراز
مدیر فرهنگسرای کتاب شیراز گفت: طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب در شیراز تا نوزدهم شهریورماه تمدید شد.

به گزارش پسماند ایران، نرگس حسنی‌آزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به استقبال خوبی که در ایام دهه کرامت از نمایشگاه‌های کتاب صورت گرفت، مقرر شد این نمایشگاه‌ها همراه با طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب و 20 درصد تخفیف در هنگام خرید به مدت یک هفته تمدید شود.
وی افزود: نمایشگاه‌های کتاب در فرهنگسرای شهید مطهری بلوار عدالت (شهرک شهید مطهری) و فرهنگسرای شقایق در بلوار پاسارگاد تا دوازدهم شهریور و فرهنگسرای کتاب واقع در بلوار گلستان و فرهنگسرای رسانه در بلوار جانبازان خیابان استاد شهریار تا نوزدهم شهریورماه بر پا خواهد بود.
این مسئول فرهنگی تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح، ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و به‌ موازات آن افزایش سرانه مطالعه است و ما می‌توانیم با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بین مردم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را به‌ویژه بین جوانان کاهش دهیم.
حسنی‌آزاد بیان کرد: با ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از زمان در راستای مطالعه، گام مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه برداشته می‌شود.
وی با بیان این مطلب که کتاب باید همیشه در سبد زندگی مردم باشد، ابراز داشت: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها و اجرای طرح تعویض کتاب با کاغذ باطله فرصت مناسبی است تا ارزش و هویت کتاب برای همگان آشکار شده و اقدامات مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه انجام شود.

منبع : خبرگزاری فارس