پسماند تهران خسارات زیادی را به شهرستان ری وارد کرده است

چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 02:13
پسماند تهران خسارات زیادی را به شهرستان ری وارد کرده است

 پسماند شهر تهران که به شهرستان ری و حریم آن سرازیر می شود خسارات زیادی را به این منطقه وارد کرده است.

به گزارش پسماند ایران از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری باقرشهر، سعید استادفرج در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری، گفت: شهرستان ری، حریم آن و باقرشهر به علت موقعیت جغرافیایی خاص همواره با این مشکل مواجه بوده است.
وی تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی، کارگاه های ضایعات پلاستیک و بازیافت حریم باقرشهر، کارگاه های چربی سوزی در حاشیه روستای گلحصار را از جمله آلاینده های منطقه باقرشهر ذکر کرد.
استاد فرج، با بیان اینکه با توجه به مخرب بودن این آلاینده ها نیازمند عزم راسخ وهماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی جهت مقابله با آنها هستیم، برگزاری آموزش های شهروندی در زمینه پسماند، تفکیک پسماند از مبدأ با هدف تولید زباله کمتر و اقدام به تولید سوخت وتولید الکل از پسماندهای تولید شده با مشارکت بخش خصوصی را از جمله اقدامات شهرداری باقرشهر در این زمینه ذکر کرد.
وی با اشاره به هزینه زیاد شهرداری جهت مدیریت پسماند شهر اضافه کرد: تفکیک و جمع آوری پسماند برای شهرداری هزینه زیادی دربردارد و با توجه به تدابیر اندیشیده شده درقانون فقط بخش بسیار اندکی از این عوارض را شهروندان بصورت سالیانه پرداخت می کنند.
دومین جلسه کارگروه پسماند شهرستان ری با حضور نمایندگان بیش از 18 اداره شهرستان به ریاست مهندس تورانی مسئول کارگروه پسماند شهرستان ری در شهرداری باقرشهر برگزار شد.