"مدیریت پسماند"دستور کار جلسه اخیر اعضای کمیسیون محیط زیست شورا

جلسه اعضا در ساختمان شورای شهر اردکان برگزار شد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرنگار اتاق خبر اردکان جلسه اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر اردکان در خصوص مدیریت پسماند شهری در ساختمان شورای شهر اردکان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اردکان با اشاره به اضافه شدن نیرو و مجهز شدن وسایل و تجهیزات جمع آوری دفع زباله در اردکان افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته بازهم یکی از دغدغه ها در زمینه پسماند شهری حجم زباله های موجود می باشد که باید راهکاری مناسب در این زمینه اندیشیده شود.
«عبدالله کمالی اردکانی» نحوه مدیریت پسماند و ارزش بازیافت زباله را موضوعی مهم برشمرد و گفت: تولید روزانه ۳۵ تن زباله در اردکان و اهمیت بازیافت زباله باید به گونه ای باشد تا با برنامه ریزی مناسب موضوع بازیافت زباله های شهری را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و بتوانیم همچون شهرهای پیشرفته دنیا استفاده حداکثری از مواد بازیافتی را داشته باشیم.
وی با ابراز گلایه از اجرایی نشدن برخی از مفاد قرارداد مربوط به جمع آوری پسماند شهری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نگاه ویژه شورای شهر بر این امر باید نسبت به اجرایی شدن بندهای قرارداد مدیریت پسماند نظارت بیشتری صورت گیرد.
کمالی خاطر نشان کرد: مسلماً با اجرای طرح تفکیک زباله های تر و خشک از مبدا و همچنین برنامه ریزی شهرداری بر فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در اجرایی کردن این طرح می تواند راه گشای خیلی از مشکلات مرتبط با حوزه مدیریت پسماند شهری باشد.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اردکان در پایان ضمن تاکید بر امر دفع زباله های بیمارستانی افزود: امیدواریم با نظارت دستگاه های مرتبط بویژه بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی و همچنین همکاری شهرداری اردکان نسبت به دفع استاندارد زباله های بیمارستانی دقت بیشتری صورت گیرد.
درادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای شهر به نگرانی های شهروندان نسبت به جمع آوری زباله ها و تفکیک پسماندها و همچنین برنامه های شهرداری و شورای شهر اردکان اشاره کردند و در این رابطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بحث جمع آوری زباله ها، تهیه ماشین زباله سوز برای بیمارستان ها، تفکیک از مبدا پسماند شهری، مرتفع شدن بخش زیادی از مشکل شیرآبه ماشین های جمع آوری زباله تا ۹۸ درصد، تهیه طرح جامع پسماند شهر اردکان، و همچنین نظارت بر دفع و جمع آوری پسماندهای صنعتی و کشاورزی از دیگر مباحثی بود که در جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر اردکان مطرح گردید.
گفتنی است این جلسه با حضور اعضای شورای شهر اردکان، تعدادی از کارشناسان بهداشت شهرستان و همچنین مسئول واحد خدمات شهری شهرداری اردکان برگزار شد.