بازدید ابتکار از جایگاه دفن زباله سراوان

پنجشنبه 12 شهریور 1394 ساعت 10:11
بازدید ابتکار از جایگاه دفن زباله سراوان
مشکلات زیست‌محیطی سراوان باید مورد توجه قرار گیرد

 

به گزارش پسماند ایران، معصومه ابتکار که صبح امروز از راه زمینی وارد شهرستان رودبار و گیلان شده‌است، دقایقی پیش جایگاه دفن زباله سراوان را مورد بازدید قرار داد. 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حاشیه بازدید مذکور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات زیست‌محیطی سراوان باید مورد توجه قرار گیرد.
خداکرم جلالی با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی گیلان به طور موشکافانه در نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سمن‌های حامی محیط زیست حمایت‌های خوبی را در حفظ محیط زیست انجام می‌دهند.
وی در ادامه مدیریت جنگل‌ها را نیاز به هماهنگی زیاد دانست و گفت: طرح‌های جنگل‌داری باید در استان‌های شمالی کشور اجرایی شود و در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی در طرح جنگلداری صورت گرفته است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری انجام عملیات آبخیزداری را از نکات بسیار مهم در طرح مذکور عنوان کرد و یادآور شد: طرح آبخیزداری می‌تواند از منابع طبیعی و انفال طبیعی حفاظت کند.
ابتکار در سفر یک‌روزه خود به گیلان بازدید از طرح جنگل‌داری شرکت لاکارام در منطقه دوست‌لات و چالشم، مناطق فاقد طرح جنگل‌داری حوالی لونک را در برنامه خود دارد.
آغاز عملیات اجرایی طرح احیای تالاب شامل برداشت رسوب، دیواره‌سازی و... به منظور احیای پناهگاه حیات وحش سلکه با حضور ابتکار انجام ‌می‌شود.
ابتکار از طرح جنگلداری شن‌رود و احیای جنگل سیاهکل، پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر در حوزه بررسی تداخل منطقه آزاد انزلی با پارک ملی بوجاق و... بازدید می‌کند.

منبع : خبرگزاری فارس