بیمارستانهای تربت حیدریه مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب و اتوکلاو هستند

پنجشنبه 12 شهریور 1394 ساعت 10:20
بیمارستانهای تربت حیدریه مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب و اتوکلاو هستند

رئیس حفاظت محیط زیست تاربت حیدریه ضمن اشاره به اینکه طی پنج سال اخیر جلسات و بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی تامین اجتماعی شهرستان انجام شده گفت :این بازدید ها و نشست های کارشناسی منجر به راه اندازی کامل سیستمهای تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند عفونی شد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سعید پشم با اعلام این خبر افزود: بیمارستان رازی دارای تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان نهم دی مجهز به پیش تصفیه فاضلاب و انتقال به سیستم جمع آوری مرکزی فاضلاب شهری می باشد.
وی ادامه داد: در بخش پسماند عفونی نیز بیمارستان نهم دی مجهز به اتوکلاو مایکرویو و اتوکلاو بخار بوده و بیمارستان رازی نیز مجهز به اتوکلاو بخار می باشد که زباله های عفونی بیمارستان را بی خطر سازی می سازد.
پشم چی همچنین گفت: از مهمترین دغدغه های زیست محیطی در داخل شهرهای بزرگ ، مدیریت زباله های عفونی است که در این شهرستان نیز با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مطلوب و موثری انجام شده است. وی افزود: طرح جمع آوری، حمل و دفن زباله های مطب های پزشکی با محوریت سازمان نظام پزشکی در حال اجراست و تربت حیدریه از معدود شهرستانهای استان و کشور است که همزمان با ساماندهی زباله های بیمارستانی، زباله های مطب ها نیز مدیریت می شود.
رئیس حفاظت محیط زیست تربت حیدریه از همراهی و همکاری سازمان نظام پزشکی و پزشکان شهرستان در اجرای طرح قدردانی و اظهار امیدواری کرد طی ماههای آتی تعداد بیشتری از بخشهای درمانی تحت پوشش طرح مدیریت پسماند عفونی قرار گیرند.