نخستين كارخانه تفكيك زباله قم به بهره‌برداري مي‌رسد

جمعه 13 شهریور 1394 ساعت 16:42
 نخستين كارخانه تفكيك زباله قم به بهره‌برداري مي‌رسد
هفته آينده نخستين كارخانه تفكيك زباله كشور در قم با هزينه‌اي بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد. 

 

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از ايجاد باشگاه همياران بازيافت خبر داد و گفت: هفته آينده نخستين كارخانه تفكيك زباله در قم با هزينه‌اي بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گزارش پسماند ایران، سيد عبدالله ميرابراهيمي پنج شنبه شب در پنجمين دوره جشن همياران بازيافت كه در فرهنگسراي جوان استان قم برگزار شد، با تاكيد بر اينكه حمايت مسئولان استاني در راستاي تحقق اهداف سازمان مديريت پسماند شهرداري قم موثر بوده است تصريح كرد: اكنون پنجمين دوره جشن همياران بازيافت به منظور تقدير از افرادي كه در تفكيك زباله‌هاي شهري مشاركت داشته‌اند برگزار شده است.
وي با بيان اينكه اجراي برنامه‌هاي مدون مي‌تواند در كاهش ميزان زباله‌هاي شهري تاثيرگذار باشد يادآور شد: طرح تفكيك از مبداء بركات بسياري براي شهر قم داشته است و اميدواريم در اين راستا بتوانيم از مشاركت‌هاي مردمي به صورت گسترده‌تري استفاده كنيم.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: تاكنون ۱۰۰ هزار كارت طلايي تفكيك از شهروندان قمي دريافت شده است كه علاوه بر مراحل قبلي تقدير از همياران بازيافت در اين جشنواره نيز به قيد قرعه از اين خانواده‌ها تقدير مي‌شود. وي از ايجاد باشگاه همياران بازيافت خبر داد و گفت: هفته آينده نخستين كارخانه تفكيك زباله قم با هزينه‌اي بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.
ميرابراهيمي با اشاره به اينكه سال گذشته هزار و ۵۰۰ تن زباله خشك در شهر قم بازيافت شده است مطرح كرد: زباله‌هاي خشك نزديك به ۲۰ درصد از زباله‌هاي شهري قم را به خود اختصاص مي‌دهد كه با مشاركت شهروندان و تفكيك آن‌ها از مبداء مي‌توانيم دستاوردهاي بيشتري در شهر قم داشته باشيم.
وي از فعاليت ۱۱ غرفه تفكيك زباله شهري در قم ياد كرد و ادامه داد: ترويج فرهنگ تفكيك زباله‌هاي شهري بايد توسط همياران بازيافت در نقاط مختلف شهر قم انجام شود تا همه شهروندان قمي به اين امر اهتمام ويژه داشته باشند.

 

منبع : شهر نیوز